Skalcem 100/Skalflex beto-binder

Jeg har efter langs tid overvejelse besluttet at mine nypudsede kældervægge skal males med skalcem 100. Jeg var tæt på at vælge en akryl baseret (diffusions åben) men har opgivet da jeg er bange for det på sigt kan give problemer at bruge en plastik maling på en kældervæg selvom producent siger at den er diffusionsåben. Efter at have læst anvisning på Skalcem 100 har jeg dog et par spørgsmål:

Skalcem 100 vejledning

"Alle indvendige underlag grundes med 
Skalflex Beto-Binder 1:3."

Det er en sjov formulering, men jeg læser at så længe man maler indenfor skal der grundes med Skalflex beto-binder. Er formuleringen korrekt forstået?

Skalflex beto-binder:

Skalflex Beto-Binder er en akrylbaseret, universal beton
-klæber til grunding af mineralske underlag ude og inde

Så skal jeg lægge et lag akrylbaseret grunder på. Det forstår jeg ikke. Vil jeg så ikke lukke den eventuelle fugt inde bag ved grunderen (der er akryl baseret) og derved øgelægge hele ideen i at overhovedet bruge en diffusionsåben maling?

Mvh

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er meningen, at du skal bruge betobinder hvis muren støver. Ellers bliver malingen blandet med murstøv jeg plejer bare, at male direkte på den rå væg. Det holder fint 


susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


maynardj skrev den 26-11-2018 22:34:24

Jeg har efter langs tid overvejelse besluttet at mine nypudsede kældervægge skal males med skalcem 100. Jeg var tæt på at vælge en akryl baseret (diffusions åben) men har opgivet da jeg er bange for det på sigt kan give problemer at bruge en plastik maling på en kældervæg selvom producent siger at den er diffusionsåben. Efter at have læst anvisning på Skalcem 100 har jeg dog et par spørgsmål:

Skalcem 100 vejledning

"Alle indvendige underlag grundes med 
Skalflex Beto-Binder 1:3."

Det er en sjov formulering, men jeg læser at så længe man maler indenfor skal der grundes med Skalflex beto-binder. Er formuleringen korrekt forstået?

Skalflex beto-binder:

Skalflex Beto-Binder er en akrylbaseret, universal beton
-klæber til grunding af mineralske underlag ude og inde

Så skal jeg lægge et lag akrylbaseret grunder på. Det forstår jeg ikke. Vil jeg så ikke lukke den eventuelle fugt inde bag ved grunderen (der er akryl baseret) og derved øgelægge hele ideen i at overhovedet bruge en diffusionsåben maling?

Mvh

 Hvordan har dine kælder-vægge det i dag?

baconator9000 skrev den 23-04-2023 22:30:40

maynardj skrev den 26-11-2018 22:34:24

Jeg har efter langs tid overvejelse besluttet at mine nypudsede kældervægge skal males med skalcem 100. Jeg var tæt på at vælge en akryl baseret (diffusions åben) men har opgivet da jeg er bange for det på sigt kan give problemer at bruge en plastik maling på en kældervæg selvom producent siger at den er diffusionsåben. Efter at have læst anvisning på Skalcem 100 har jeg dog et par spørgsmål:

Skalcem 100 vejledning

"Alle indvendige underlag grundes med 
Skalflex Beto-Binder 1:3."

Det er en sjov formulering, men jeg læser at så længe man maler indenfor skal der grundes med Skalflex beto-binder. Er formuleringen korrekt forstået?

Skalflex beto-binder:

Skalflex Beto-Binder er en akrylbaseret, universal beton
-klæber til grunding af mineralske underlag ude og inde

Så skal jeg lægge et lag akrylbaseret grunder på. Det forstår jeg ikke. Vil jeg så ikke lukke den eventuelle fugt inde bag ved grunderen (der er akryl baseret) og derved øgelægge hele ideen i at overhovedet bruge en diffusionsåben maling?

Mvh

 Hvordan har dine kælder-vægge det i dag?

 De har det ganske fint og står som da jeg malede dem 4-5 år siden. Den eneste anke jeg har er at de er noget sarte så der skal udvises forsigtighed ved f.eks boreopgaver hvor man husker at dække af og eventuelt sætte en støvsuger på :-)

Mvh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også