Frostsikring udendørs vandhane

Hej. 

Jeg har netop købt en kolonihave. 

Der er en udendørs vandhane (rør op af jorden med påskruet vandhane. (Se billeder)) Tidligere ejere har ikke brugt huset om vinteren og har derfor bare haft slukket for alt vand. 

Jeg kunne godt tænke mig at kunne bruge vandet om vinteren men er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre her for at frostsikre vandhanen udenfor?


Hvad er denne til? Låget kan skrues af.


Jeg har gravet ned omkring røret da jeg tænkte at lave en brønd omkring røret og så sætte en hane dernede for at holde det frostfri. Er dette løsningen?


På forhånd tak for hjælpen


Mvh

Morten


Morten
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er der overhovedet vand i kolonihaveforeningen om vinteren? Det plejer at være et krav fra kommunerne at der skal lukkes for vandet fra oktober til april.

Er varmekabel måske en bedre løsning?


Morten

Dimsen på t-stykket ligner en luftventil (luftafbyder) som sørger for at der kommer luft ind i røret hvis der kommer undertryk, f.eks. hvis vandet tappes af.

Det vil være udmærke med en brønd med aftapningsventil, men brønden skal nok være ca. 1 m. dyb for at undgå frost. Husk isoleret låg.


Søren O
Søren O skrev den 26-11-2018 17:52:41

Dimsen på t-stykket ligner en luftventil (luftafbyder) som sørger for at der kommer luft ind i røret hvis der kommer undertryk, f.eks. hvis vandet tappes af.

Det vil være udmærke med en brønd med aftapningsventil, men brønden skal nok være ca. 1 m. dyb for at undgå frost. Husk isoleret låg.

Okay mange tak skal du have Søren! Ville varmekabel som f.eks. dette skruet på istedet for luftventilen være en lige så god løsning? 

Jeg er lidt i tvivl om hvor røret over jorden skal komme ud hvis jeg vælger at lave en brønd? Det kan jo ikke gå igennem dækslet?


Morten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis