Gulvvarme utæt???

Hobbyfar
Hobbyfar
Postnr: 3000
Hobbyfar Hobbyfar

I forbindelse med salg af hus, er jeg i dialog med køber om behovet for en lækagetest med isotopgas af gulvvarmen (pexrør). 

Køber er meget grundig, og mener at have konstateret en utæthed på baggrund af en termografiscanning, der afslører et lille område forhøjet varme ét bestemt sted tæt på et rør. Jeg har for min del haft en blikkeslager til at trykteste anlægget for et par dage siden. 2 timer v/ 4,5 bar, og han kunne ikke konstatere tryktab.

Jeg vi lrigtig gerne høre jeres mening om to ting 

1.  hvis anomalien i varmescanningen skyldes en utæthed, ville et varmere område så ikke kræve gennemstrømmende vand, og dermed et målbart tryktab? Varmekapacitet i vand er ringere beton, så hvis et et mikrohul blot fugter den omkringliggende beton op, burde termogafi scanning afsløre et koldere område?
  2. skal jeg bare tænke wtf, betale for en isotop lækagetest og komme videre i livet?

Bedste hilsener

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

1. hvis det er SIDSTE og eneste anke fra køber, så kom videre.

Men hvis han hiver en salmebog op med krav ... så er det håbløst. Hvis kredsen er trykprøvet og du ellers ikke mangler vand, er det tæt. Det køber konstaterer, kan være så simpelt som dårlig isolering eet sted.

S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Har du dokumentation for trykprøvningen, så vis den til køber. Hvordan har køber konstanteret en utæthed? Du kunne også sige til køber, at hvis der konstanteres en utæthed, betaler du for undersøgelsen ellers betaler køber.

fase
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Elcykel: WTF?????
    Cykel
  2. Tryktab i brugsvandsinstallation
    Lav-Hus
  3. Hvem betaler?
    Lav-Hus
  4. Scanning-software
    Lav-Computer
  5. P-bøde