Vovlo Penta renovering

Hej, i kloge mennesker herinde.

Jeg har sat mig for at renovere min bådmoter denne vinter. Det er en volvo penta 2002 fra 1994.

Den er pillet ud og står nu i mit værksted.

1. Er der nogen der har et god råd til, hvor jeg kan købe reservedelene billigst? DK, SE, UK ? 

2. Er der nogen herinde, der har prøvet at renovere sådan en og har nogle erfaringer? Jeg er ikke mekaniker.

Hilsen Torben




Hej, i kloge mennesker herinde. Jeg har sat mig... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Den er 24 år gammel og havde mistet trækkraft. De sidste 6 år er det bare gået ned ad bakke.

Hej igen  Stemplerne ville jeg ikke genbruge, der er en hel del lodrette striber i. 

Blokken boret op, nye stempler og ringe., jeg vil gerne lige nærlæse din krumtap. ;0))   

Kan ikke lige se plejlsøler, hovedsøler samt hovedlejer, ser pæne ud, så det er bare et spørgsmål om slitage, tror godt den kan bære et sæt nye lejer, som den er. Hvordan med knasten, og trykprøvning af dyser. 




Hej igen

Så er topstykke og motorblok tilbage fra renovering hos Fyns Marineservice i Assens.

Ventiler og ventilsæder er slebet og topstykket planslebet. Blokken er honet og planslebet.

De mente ikke der var grund til at skifte stemplerne, så jeg har hos dem købt nye stempelringe og et komplet pakningssæt. 6500 kr. for det hele. De mente også jeg kunne genanvende de 3 hovedelejer, men plejllejerne skal skiftes. Knasten skulle også være ok. Desuden skal jeg bruge 2 nye gummiblokke til ophænget, når jeg monterer den i båden igen. Med de horrible priser jeg kan se på marinepartseurope.com , bliver det ca. 3000 kr oveni. Så... det hele kommer nok til at koste omkring 10.000 kr. !!!

Jeg skal til at rense dyserne nu, har set nogle youtube film om det. Hvordan trykprøver man dyserne?

I får lige nogle billeder af den næsten "nye" top og blok, samt et lidt bedre billede af krumtappen.