Hej Autoole
Tak for dine gode råd. Jeg har selv skilt den ad, det er klaret. Motorblokken står nu helt nøgen, klar til at blive rengjort. Jeg bruger manualen som du henviser til, faktisk både på svensk og engelsk. Når der er et fagudtryk i den ene, jeg ikke forstår, hjælper det som reglen at oversætte med den anden. Desuden bruger jeg i høj grad sprængskitserne fra marinepartseurope. Uden dem var jeg slet ikke begyndt.
I forbindelse med motorblokken har jeg nogle overvejelser... Når nu det hele er skilt ad, er det så ikke lidt tosset ikke at skifte foringerne i blokken. Jeg mener, hvis jeg får foringerne honet og skifter stempelringene, så får jeg nok en bedre kompression, men hvor længe holder det? foringerne er jo stadigt slidte. Hvad tænker du om det? En tredje løsning er udboring og større stempler. Hvad gjorde du?
Så er der det med krumtaplejerne. Hvordan måles sliddet på værksteder herhjemme?
Til Kovas
Ved du om Plastigauge kan købes her hjemme?