cirkulation på gulvvarme Minitec

Har lavet gulvvarme på 1. sal med Minitec fra uponor - men jeg kan ikke få varme igennem systemet - det ser ud som om jeg har fået det udluftet - i hvert fald spruttede det et stykke tid inden der kun kom vand ud af studsen - tilslutninger er den sidste på strengen og jeg spekulerer på om cirkulationspumpen overhovedet kan levere nok  (Alpha 2)..... der sidder en Fluvia Push på gulvvarmen..  nogen forslag?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fandt du en løsning?
jeg har lige installeret deti et rum, dog i stue niveau.
det virker som om det ikke rigtig cirkulere rundt.

 

Jeg har både luftet ud og der er også tryk på anlægget...
Har kørt rigtig meget vand i gennem så det kan ikke være luft

 

Hejsa - jeg startede denne tråd i november 2018 - altså for et år siden - det viste sig at det var en fejl i ventilen - dvs at ventilsædet sad fast i lukket position - så det var ikke så mærkeligt at det ikke cirkulerede - Efter kontakt til BilligVVS som havde solgt mig systemet fik jeg en ny ventil  - og det løste problemet  - alt  fungerer fint nu  - men vær opmærksom på at udlufte omhyggeligt - det er meget tynde slanger med stor modstand - jeg gav det en dosis afspændingsmiddel da jeg skulle ha det  igang

 
Hej.
tak for svaret:)

Jeg har nemlig udluftet rigtig meget.og mistænker nemlig at den fejler noget.
tror jeg vil hive fat i dem som har solgt det til mig.

tak.

 

ja - det ku' godt lyde som den samme fejl - faktisk viste det sig at den lille "pind" på termostatventilen kunne bevæges, men det var selve ventilsædet - som pinden skal trykke på - som sad fast.....
held og lykke med fejlfindingen  :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis