Kontakten til lyset på badeværelset tændte sig selv

Heej alle 😄 har søgt nettet tykt og tyndt på mit spørgsmål her. Det er sådan at jeg oplevede her for et par morgener siden, kl lidt over 6, da jeg gik på toilettet, at kontakten til lyset selv tændte. Den blev klikket ned, som den er på billedet der, det er den til venstre. Den til højre bruges hvis noget er sat i stikkontakten ved siden af den. Den er ikke løs eller nem at klikke ned på. Hvad er svaret på at det skete? Det er hos mine forældre hvor jeg bor pt med min kæreste, vi har været her 3-4 måneder. Det er ikke sket før. Min mor siger det er fordi det er gamle stikkontakter. Jeg tror nu mere det er gamle spøgelser der driller os! 🙈 ved godt at lys kan tænde og slukke selv hvis der er fejl eller bøvl med skidtet, men kan simpelthen ikke finde noget om hvad det er der gør at selve kontakten også klikker ned?! Hørte også klikket da det skete. Jeg ved endda at den var slukket for, fordi jeg bevidst gik på toilettet i mørket fordi jeg hader stærk lys i øjnene når jeg lige er vågnet. 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis man ikke trykker den helt i off position, kan den falde tilbage i den oprindelige stilling, f.eks. ved at du lukker døren el. Ved lign bevægelse.


Elektronikteknikeren

Den var slukket fuldstændigt. Ellers havde klikket ikke været der da den tændte 🙈  har nemlig tænkt det samme, men har prøvet alt muligt med den, og den kan ikke være halvt tændt 😅

Fabrin: så når den er i stykker, så vil den tænde sig selv? Fair nok. Ved ikke noget om det 😅 må lige prøve og snakke med min mor om det 🤗

Der sker det at den fjeder, der sidder inde i afbryderen, bliver slap og derfor ikke kan holde afbryderen i afbrudt stilling mere. Der skal derfor kun meget lidt til, at der skiftes stilling.


fase
Annonce

Jeg tror nu det er spøgelser, har aldrig hørt om at den minitangent kan tænde selv. Men siden de lod dig "hygge dig" færdig er det et venligt spøgelse.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er et typisk poltergeist , og det her er kun begyndelsen...................


Tak for at du gad læse mit indlæg .

Haha Klodshans, sjovt hva.. 😅 

Ev elmand: jaaa det var jo så lige midt i mit tisseri det skete.. 😂😭

Fabrin: som skrevet, den er ikke slap eller løs på nogen måder. Faktisk er den lidt hård at trykke ned 😅

Ja , det er absolut et poltergeist  , og de kan være svære at komme af med , det har jo lige været halloweed , hvor alle spøgelser og genfærd har frit spil ....og en har ikke kunne finde hjem , det sker hvert år....... det næste er  måske at i vågner op midt om natten og kan høre at vandet løber , der er blevet åbnet for en vandhane på toiletet , typisk poltergeist .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Lidt seriøst: Hvis den går ret stramt, er den ved at gå fast, og dermed bliver den ikke skiftet ordentlig på plads ved fjeder og kugle. Så måske skal der ofres en ny, men den kan reddes.

Du kan sprøjte smøremiddel ind på siden af tangenten. Det skal helst være med noget tryk på, så det skal komme fra en spray dåse el.lign.  Det kan være WD 40 eller andet i den familie, men en lille sprøjt kraftig sæbevand vil også gøre underværker. Og nej selv om det er elektrisk gør det ingen skade.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis