Søren O skrev den 20-11-2018 19:21:39
Jeg ved ikke nøjagtig hvordan systemet fungerer, men jeg vil gætte på at luftrøret er ført ind i cylinderens midte, hvor det så er ført op lige i centrum. Tror det ender helt oppe i yderrørets top. Stemplet er fremstillet af et rør med en plade i bunden, hvor der i midten er et hul lidt større end røret. Stemplet er delvis fyldt op med olie. Når der så pumpes luft ind i toppen af stemplet, presses der olie ud gennem hullet i bunden i stemplet, og stemplet vil gå op. Tilsvarende når der lukkes luft ud fra yderrørets top, ledes luften helt uden om olien, og ud af udluftningsventilen.
Ja det lyder sandsynligt
Jeg burde egentlig kunne huske det, har selv en ensøjlet Stenhøj, som jeg har haft stemplet løftet op af, da jeg skulle have fjernet, det indbyggede drejestop. (så man kan dreje bilen rundt når den er løftet op)
Ringede til Stenhøj dengang, og fik en god vejledning, og en accept på at indgrebet var ok, da det blot var et stop der skulle afmonteres i bunden af stemplet, og de lavede dem både med og uden dette drejestop.