Tilslutning af lampe

Skal have sat en lampe op. Huset er fra 2007. I rummet er der 2 loftudtag. Der er dog fast dæksel på som er skruet op. Når jeg åbner dækslet er der følgende ledninger som er sat sammen i hver sin muffe i forhold til farver

3 brune, 3 blå, 3 jord, 2 sorte samt 1 hvid.

Farverne på ledninger i lampen er brun og blå.

Jeg har forsøgt at sætte brun sammen med brun og blå med blå.

Kun 1 brun gør at lyset tændes.... men der kan ikke slukkes. 

Hvad gør jeg forkert

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den brune fra din lampe skal sættes til enten sort eller hvid. Den blå skal blive sammen med de blå.

Den sorte kan være tændledning til lampestedet. Men prøv, husk at slukke for strømmen 😊


Mvh
Stefan H. 

Den brune er normalt altid fase, hvor der kun kan afbrydes ved gruppesikring. Den brune ender i afbrydere og stikkontakter. Fra afbryder til loftudtag er der "tændledning" til lampen.


Søren O

Skal blå altid til blå?

Den grå (var sammen med lys grå/hvid) har jeg tilsluttet den brune og der gør at jeg kan tænde og bruge dæmperen men når jeg slukker blinker pæren svagt


Er ved at springe i luften😳😅

Annonce

Inden du springer i luften, har jeg et spørgsmål: Har du prøvet at slutte den brune fra lampen til den muffe, hvor der kun er en ledning i. Din seneste beskrivelse af ledninger passer ikke sammen den første.


fase

Prøver lige forfra:-)

3 jord, 3 brune, 3 blå, 2 sorte og sidst men ikke mindst var der 1 lysegrå/hvid samt grå i samme muffe

Den blå fra de 2 lamper er sat i tvillingemuffe med de 3 blå.

Har lige købt polsøger og den giver udslag når jeg sætter den til de brune eller den grå.

Når den grå er sat sammen med de brune fra lampen kan jeg tænde og justere lysstyrke men når jeg så slukke bliver pære ved med at blinke svagt. Har dobbelttjeklet at de sidder ordenligt fast.

Prøver jeg brun til brun vi den ikke slukke

Du har formodentlig en LED pære, som ikke fungerer sammen med din lysdæmper. Er pæren beregnet til dæmpning ?

aaahhhhh men. djaydjay du har fuldstændig ret. Fandt en halogenpære som fungere som den skal. Mange tak for hjælpen😊

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis