Skorstensfejer regning, specificeret?

Nogen her som kender minimums krav, og evt. hvordan man læser sin skorstensfejer regning.

Mine detaljer er sådan her,

BRANDPRÆVENTIVT EFTERSYN 106,93
BRÆNDEOVNSRENS 122,02
SKORSTEN OG RØR RENSET 384,88
LOVPLIGTIG RØGKASSE 122,00
BETALINGSGEBYR 7,00

Jeg har 2 skorstene, med ca. 1 meter røgrør indendørs på begge. på brændeovn og pillefyr. De kommer 1 gang om året, så prisen ovenover er for 1 besøg.

Jeg ser så eksempler på andre kommuner, hvor der også er folk med 2 skorstene og 1 besøg, betale halvdelen. 

Så spørger jeg, hvordan kan vejl. priser afvige så meget, og hvordan regner man skorsten og rør  prisen ud, hvis standard gebyr er 100kr for 1. skorsten og 80kr for efterfølgende.
Så er der et ca. 50kr gebyr for røgrør indenfor og yderligere 26kr for de næste meter.  Det får jeg ikke til 384,-
Altså 200kr er for røgrør på 1meter*2+4*26 ca. så burde jeg have røgrør 3 meter på begge, når de kun er 1 meter på hver?

Brændeovnsrens finder jeg ikke på vejl. priser fra KL, og det laves slet ikke her, for brændeovn bruges ikke.
Røgkasse? Hvad er det?

Nå, måske tager jeg helt fejl.



4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

spørg da skorstensfejeren selv, han kan svare. der er ogsdå f orskel på, om man skal danse rundt på taget eller kan rense nedefra


 

Jeg fik vist aldrig opdateret emnet.

Jeg skiftede skorstensfejer, og det blev så betydelig billigere, hvis ikke 50% sparet.

Der blev yderligere forklaret at gebyr som brændeovnsrens kun bruges, når brændeovnen har skorsten direkte tilsluttet i toppen, så rengører de skorsten og snavs falder ned i brændeovn, er det krævet de også gør brændeovn ren efter skorstenen og det er altså et gebyr værd. Så dem med skorsten og vandrette røgrør på brændeovn, skulle ikke have sådan gebyr på regningen :)


Fandt lige denne her (godt nok Nordjylland) http://skorstenen.com/index.html

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis