glasfiber skabelon /støbeform

Hej folkens så blev det min tur til at lave et inlæg om hjælp 😁

Jeg har 6 akvarier i special mål som jeg selv skal lave låg til og planen er i glasfiber 

Jeg har repareret mange ting i glasfiber.

Men det er første gang jeg skal lave noget helt fra bunden og min udfordring er i hvad/hvordan jeg skal lave formen så den kan bruges flere gange 

Nogle med gode erfaringer i dette område 😁


Kravl ud af kontoret og byg noget
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

prøv at kikke lidt youtube videoer jeg søgte på Making A Fibreglass Mould  

Der er en del 

eks denne her hvordan man laver en form.




Vi prøver igen, i morgen --

jeg har set lidt youtube videor men som den du har linket der har han et udgangspunkt at starte med der har jeg intet
det var ligeså meget om man skal lave noget træ opbygning eller evt skøre ud i flamingo som start punktet


Kravl ud af kontoret og byg noget
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

ja hvis du skal lave en form er du nødt til at have en model at lave den efter.
Den kan du lave af mange forskellige materialer, træ, som efterfølgende bliver lakeret, flamingo kan også bruges, dog hvis det er polyester du skal bruge, skal du have flamingoen sikret da polyester opløser dette, men det kan gøres med pakketape.


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Ja du må jo selv lave en model, den skal have en super fin overflade.

Flamingo forsvinder som dug for solen, hvis det kommer i kontakt med polyester/acetone, så vælger du at bruge det skal det beskyttes mod polyesteren, men hvordan har jeg ingen erfaring med, mener at epoxy kan bruges uden problemer på flamingo, men igen det har jeg ingen erfaring med.

Men du vil sagtens kunne lave modellen i træ/mdf/krydsfiner eller lignende materialer, du slutter af med nogle lag klar lak, eller maling, som kan tåle polyesteren.

Jeg lavede en såkaldt negativ form, i noget pur skum, som tåler polyester. (aner ikke hvor du kan skaffe det, jeg købte billigt ved et nedbrydningsfirma.)

Men det er så lidt en fuskemetode, som kræver en del slibning, og efterfølgende sprøjtede jeg med topcoate.



Vi prøver igen, i morgen --

som je_ns er inde på så kan epoxy fint bruges på flamingo uden dette opløses.


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Neubert, jeg skrev mit indlæg inden jeg havde set dit, men det ser jo ud til vi er rørende enige   


Vi prøver igen, i morgen --

Okay jeg vil i gang med at lave en form i træ 

Nogle gode forslag til hcor man får fat i lak og slib voks til når formen er lavet ?


Kravl ud af kontoret og byg noget
je_ns skrev den 18-11-2018 21:32:25

Neubert, jeg skrev mit indlæg inden jeg havde set dit, men det ser jo ud til vi er rørende enige   

 Det ser det helt sikkert ud til at vi er ja


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
pleomaxx skrev den 18-11-2018 21:41:06

Okay jeg vil i gang med at lave en form i træ 

Nogle gode forslag til hcor man får fat i lak og slib voks til når formen er lavet ?

 her feks


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også