Erfaringer fra plankegulv fra gård fra 1877 søges..

polite
polite
Postnr: 4300
polite polite

Hej Natur - du kan tro de ikke bliver kasseret - jeg har også tænkt at en tur gennem en tykkelseshøvl eller afretter, ville gør dem rigtig fine - men jeg ved ikke hvor længe knive ville holde med alt det fernis de er smurt ind i!!

Desværre er de også sømmet til med små søm for hver 7x7x7 cm. Og jeg ved ikke hvordan den perforering vil se ud. Men måske kan de vendes, men det ved jeg først når de kommer op. Heldigvis har jeg et par måneder at gennemføre arbejdet i, så jeg tager et skridt af gangen pt.

Jeg smider lige nogle billeder når jeg får dem op :-)

Mange hilsner
Polite

polite
polite
Postnr: 4300
polite polite

Lille Update til jer der har fulgt med og hjulpet.

Jeg har haft besøg af en gulvsliber som har overbevist mig om at jeg vil kunne få nogle flotte gulve selvom halvdelen har været sømmet til med masonit og den anden halvdel spartlet, inden gulvtæpper.

Så nu hiver jeg søm og stifter ud til den store guldmedalje og afventer at gulvet bliver slebet.

HVIS det viser sig at der er for gulvkoldt, er muligheden for at tage de gamble planker op, til stede.

Tak for de fine råd og anden viden der er fulgt med - jeg vil helt sikkert vende tilbage med nye spørgsmål til vedligehold og renovering af gården :-)

Mange hilsner
Polite

Natur
Natur
Postnr: 0000
Natur Natur

venter i spænding :-)  - og det gør jo ikke noget, at man kan se, at det ikke er nyt :-)

Viljen til at ville, giver evnen til at kunne!
Vil du være med? Log ind for at svare.