Paskvil på primo vindue

har et primo vindue hvor indsatsen til grebet er knækket og håndtaget bare render rundt. der skal et nyt paskvil til men er der nogle her inde der ved hvordan man får vinduet op så man kan sætte det nye paskvil i 

evt nogle der har et billede af en defekt så man kan se hvordan man skal bære sig af 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

Det er åbenbart lidt det samme problem som i tråden defekt lås i plastikvindue, som også kører p.t.

Hvis det er et topstyret vindue, er der formentlig 4 steder hvor den låser sig fast i rammen. 2 forneden og en i hver side et godt stykke oppe.

Som jeg husker det, kan du formentlig komme ind fra ydersiden og få påvirket låsene. Dem i siden er også forbundet med paskvillen i bunden af vinduet, således at alle 4 påvirkes på en gang. Så hvis du kan få noget ind mellem rammen og karmen ved et låsebeslag, så vil jeg tro, at du kan slå låsebeslaget tilbage, således at det slipper. Hvis jeg husker rigtigt, så køres det i siden ind oppefra og ned, således at hvis du kan stikke noget fladt og hårdt ind under låsen og så slå opad, så burde du kunne løsne den.

Hvis den er knækket fordi du  har samme problem som mig, vinduesrammen var sunket lidt, så vil det være en fordel, hvis du kan få en til at trykke rammen opad og indad samtidig med, at du forsøger at løsne låsemekanismen.


Kurt B. Andersen

mine vinduer har desværre bare en 2 cm kant hele vejen rundt som ligger ud over karmen. godt nok i mod indbrud træls når man skal skifte paskvil. kan simpelhen ikke få noget ind og vippe med 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis