Bore hul gennem væg LIGE over gulvet

Hej,


Jeg har store udfordringer med at få lagt gulvvarme ud, uden at strengene bliver for lange. 

Skal derfor snyde lidt og sende dem gennem væggene. Dette kræver dog at jeg kan bore huller loge over betondækket, da jeg ikke ønsker at banke ud i betonen inde væggene (fuldmurede).


SÅ er der et værktøj der tillader at bore huller på 10mm nærmest oven på gulvet? Mine boremaskine fylder jo lidt, så der kommer hullerne for højt op....


Håber i kan hjælpe, tak!

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror ikke umiddelbart det findes i almindelig handel . Men naturligvis kan man det, som jeg plejer at sige man har da boret under Storebælt så der må være en mulighed. 

Jeg har et bor til borehammer der er 150 cm langt. Det er et ca. 14 mm bor der er skåret over ved sds adapter og svejset 130 cm rundstål ind imellem.

Den kan man bore med boremaskinen på gulvet og lade en anden person træde på boret midt på, med et bræt imellem bor og fødder. Så bøjer den tilstrækkelig til at boret går tilnærmelsesvis vandret.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du kan også vælge at bore med et 15-18 mm bor fra begge sider skråt ind mod midten af væggen.
Så bliver hullet godt nok lidt for stort, men det er vel rimeligt nemt at fylde lidt "mudder" omkring når du har fået slangen igennem. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Tak for begge svar!


Xlbyg kunne ikke klare et langt bor med bryst man kunne ‘bøje’ lidt, så det blev et på 15 cm som jeg tager fra begge sider.

Tusinde tak for hjælpen!

Nej sådan nogle cowboy trick kan man ikke gå i byggemarkedet med.   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Nej, men de har ofte forsøgt at fortælle mig hvad man ikke kan gøre, og så står man i den situation hvor man skal gøre op med sig selv om man vil prøve at forklare dem at det har man altså lige gjort.


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis