Erfaring med Fermacell akustikloft

Jeg skal have nyt loft i køkken og stue. Planen var egentlig at lave hele loftet i Fermacell, da en kammerat gjorde mig opmærksom på at vi nok vil få akustikproblemer, især i køkkenet. Rummet er ca. 20 m2, med klinker. 

Jeg finder så ud af at Fermacell laver akustiklofter, som jeg synes er ret fede. Er der nogen her der har erfaring med dem? Og hvor meget af loftet skal beklædes med disse akustikplader?

Der kommer til at være 45 mm Knauf lige bag pladerne. 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu kender jeg ikke dette loft med egen erfaring. Og det er sikkert godt med den isolering bagved. Jeg har da erfaring med lyd dæmpning og regulering. Det skal dække så meget som overhovedet muligt, helst hele loftet.

Jeg kunne da ikke lade være med at snuse lidt i produkt information og tips fra Fermacel. Jeg har sakset en smule:

. I private boliger anbefales det at beklæde så store loftsflader som muligt med akustikplader for, at opnå den bedst mulige akustiske absorbtion.
For at få rummets geometri
til at gå op med hele plader, kan man med fordel anvende tilpasninger med glatte flader langs kanterne af loftet eller i baner eller felter andetsteds i loftet.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis