Tips til at lave ophængslister til Montana-reol ?

Hej

Er der nogen der har prøvet selv at lave ophængslister til Montana-reoler? Hvis jeg kan undgå at betale 200 kr per sæt, så kunne det jo være fedt ;)

Mine reoler er 38 cm dybe og 24 cm høje


Mine overvejelser går på:

- hvilket træ skal jeg bruge

- hvilken vinkel er ideel at skære det i? 45 grader?

- andet?


Håber nogen kan hjælpe   

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De er nok lavet i krydsfiner. Du måler på din reol og laver nogle lister der passer i målene. Vinklen ligner 45 grader.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Du kan bruge stort set det træ der passer dig, så længe du laver listerne i fuld bredde af skabet.

Den type ophæng er nok noget af det stærkeste du kan lave, så rent styrke mæssig bliver det ikke bedre. Du skal selvfølgelig sikre dig at listen er forsvarligt fastgjort på væggen og ditto på skabet   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hej,

Jeg har lavet mange af disse lister i 10 mm birkekrydsfiner. Vinklen er 45˚

Lav liseten 5 cm. Smallere en kabinetter, så der er lidt justering. De excentriske bøsninger kan købes diverse steder.

I øvrigt hedder det et fransk ophæng.


/K

Tak for svar

KSC du skriver birkekrydsfiner. Er der nogen særlig grund til at vælge dette? Eller kan jeg bruge næsten hvad som helst, som PinkHenrik skriver?

Kan du evt give et link til hvor jeg finder de excentriske bøsninger?

Annonce

Er der et godt bud på "højden" af listerne? 5 cm?

Med hensyn til finer-valg, så skal de være 13-14 mm brede - så er der plads til at føre kabler op i revnen

Hej,

Grunden til, at jeg bruger birkefiner er, at det er solidt og fri for knaster i de enkelte finerlag.

De eksentriske bøsninger kan jeg ikke huske, hvor jeg købte? Formodentlig Carl ras.


/K

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis