Mangler varme i gulv.

Hej. 

Jeg har for 1 god uge siden skiftet mine fordelerrør ud fra en 3’er til en 4’er da jeg manglede en kreds. 

Efter jeg har samlet det hele igen og sat varme på er det kun den ene kreds ud af 4 det virker. Pumpe køre fint og der er varme på fremløb indtil jeg slukke for den kreds der virker.

Har snart prøvet alt for at få det op og køre igen syns jeg , men uden held. (Udluftning, gennemskyldning af hver kreds der ikke virker, mm.)

Nogen det har gode indput. 

Billede af styring.

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du har sikkert nogle luftlommer i dine gulvvarmeslanger. Du skal anvende indreguleringsventilerne i din manifold til at lukke for alle kredse undtagen een. Så sætter du punpen op på max tryk, og lader sustemet køre f.eks. 15 min. Så skulle du gerne have "skyllet" luften ud af denne gulvvarmeslangen. Så lukker du for kredsen og åbner for den næste osv. Til sidst skal indreguleringsventilerne og cirkulationspumpen justeres tilbage igen.


Søren O

Og du har husket at indregulere dine slangelængder på fordelerrøret.


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Epoxymanden. 

Kan du uddybe det lidt mere. Er ikkemed på hvad du mener. 

Der må sidde nogle indreguleringsventiler i den øverste manifold, prøv at læse manualen til gulvvarmesystemet.


Søren O

Jeg kan se at du har flow visere på øverste fordeler rør. I forbindelse med dem er der indregulerings ventiler. De skal justeres således at der ens modstand i alle kredse. Altså skal den kreds med den længste slange skrues helt og de andre skal der lukkes lidt for sådan at de forholdsmæssig får samme gennemstrømning. 

Jeg har ikke flowmålere på mine fordeler rør, her skal der en unbacko nøgle ned i ventilen og så kan man tælle omgang fra helt lukket og til helt åben. Så er det forholdsregning hvor meget den enkelte skal have.

Kender man ikke rørlængden kan man bruge rummenes m2.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Hej. 

Det du skriver giver jo lidt mening. 

Men disse indregulerings ventiler, justeres de på selve glasset til flowmålerne??

Nu ved vi ikke hvilken fabrikat din manifold er. Jeg ved så ikke præcis hvor regulering sidder.

Jeg kan se at du ikke har telestat nogen kredse, kun låg på den ene. Så de andre burde give fuld skrue, hvis ellers der var ordentlig gennemgang  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Prøvede mig frem og har nu fået skruet på flowmålerglasene som gav gennemgang på systemet. Så nu er det bare og vente til der kommer varme på gulvene. 

Jeg takker for hjælpen indtil videre. 😉

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også