Loftsudtag

Kære jer

Ville lige sætte en lampe op i gangen og tilsluttede den brune og ville prøve mig frem hvilken blå der var den rigtige - og nu virker lyset pludselig ikke på det tilstødende badeværelse :-/

Har frakoblet lampen - men badeværelseslyset er der stadigvæk ikke. Er næsten 100% sikker på at alt sidder som det gjorde da jeg begyndte at pille - any thoughts??


33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Alle de blå skal være samlet, prøv det, så burde det hele virke igen.


Vi prøver igen, i morgen --

Det ser ud til at skruen til de blå kabler ikke er skruet i - og hvad laver den brune sammen med de blå ?


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Prøv at starte med af flytte den brune over i en klemme for sig selv. Det ser heller ikke ud til at skruen til de 3 blå er spændt? så sætter du den blå fra lampen i ved siden af de 3 blå og den brun fra lampen kan du prøve at sætte over til rød. 

Hej Jens

Har forsøgt at spænde skruen til de blå helt - det sker der intet ved.

Og den brune har jeg rykket over til en anden tom muffedims - stadig no luck....

Forstår virkelig ikke hvad der er sket...alle de blå rører ved hinanden som de skal. Den brune er alene som den også var da alting virkede - og jeg har ikke flyttet på noget andet.  

Sikringerne er ikke sprunget - ser fine ud...

Annonce

Lige nu tør jeg ikke binde an med lampen - vil bare gerne have mit lys på badeværelset tilbage 😬

Nå...åbnede for lugen op til el i mit badeværelse og der lugtede lidt brændt så der må være noget der der har futtet sig selv af... har ringet til en elektriker nu... håber ikke jeg har fucket alt for meget op 😬

Nu har du ringet så det er ok. Men ellers ville jeg tro at den brune har været sammen med de hvide. Måske alene i den ene side af samme dobbelt muffe.

Der hvor den røde kommer fra går der en hvid ned uden at der er blå der følger med. Derfor skal der være 4 fase ender og 3 nulender. 

Hvid og brun er så fase blå er nul og den røde er tændledning til lampe. 

Jeg kan ikke forestille mig at din fejlmontering har kunnet svide noget af i tilstødende rum. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak Erik!

Så hvis jeg skulle give det et sidste skud - hvad skulle jeg så gøre? 

Elektriker kan først fredag morgen og det er virkelig dumme penge hvis det bare et to ledninger der skal dimses ved..

du skal starte med som alle de andre siger at flytte den brune, den har du koblet sammen med de blå i samme muffe og så skal du spænde skruen hvor de blå sidder prøv at flytte den brune over til de hvide,  


Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis