Tagskruer/pakninger utætte - råd søges!

Jesper1985
Jesper1985
Postnr: 9760
Jesper1985 Jesper1985

Hey.

For at gøre en lang historie kort købte jeg i februar et hus der er over 100 år gammelt. Jeg synes taget godt kunne trænge til en omgang, så jeg begik den fejltagelse at hyre en tagmaler - ved godt nu, at det var en dum beslutning, så lad den ligge ;) Det var en alt for hård behandling for et gammelt eternit asbesttag.

Lige siden har jeg haft utætheder ved en række tagskruer og pakninger. Jeg har haft tagmaleren ude og skifte dem han mente var utætte, men det hjalp ikke. Han var herefter på besøg igen hvor han var oppe på loftet for at finde de specifikke skruer hvor der var utætheder, og han var så forbi i mandags for at udskifte dem... MEN det har næsten ikke hjulpet, og det er kun 1/8 af utæthederne der er fikset :( (det skal lige siges, hverken tagmaleren eller jeg kunne få antallet af skruer på loftet til at gå op med skruerne udenpå, så måske har han udskiftet nogle forkerte?).

Han skriver nu, han ikke ved hvad han ellers skal gøre, og jeg står stadig med utætheder... 

Er der nogen som har en idé til hvordan vi kan sikre os at det er de rigtige der bliver udskiftet? Måske noget med at han er på taget, mens jeg er på loftet, og vi så kan finde frem til de rigtige?

Håber I kan komme med nogle forslag :)

MVH
Jesper

Jesper1985
Jesper1985
Jesper1985 Jesper1985

Det er penge ud af vinduet (i min bog) at skifte alle tagskruer og pakninger, når det kun er en håndfuld der er defekte (og det er et gammelt tag, der skal udskiftes indenfor de næste 5-10 år)

mfrost
mfrost
Postnr: 9400
mfrost mfrost

så skift alle dem der er i det område er utæt det er da bedre at skifte 150 skruer end have 5 der er utætte. de koster trods alt ikke mere end 2,5 - 3 kr stykket med pakning.

jeg ville nu personligt skifte dem alle da de jo alle har mange år på bagen og erfarings mæssigt ved man jo godt selv at når man skriver at det bliver skiftet i løbet af 5-10 år så går der som oftest 15.... 

skift alle og alle er tætte indtil desuden er det at skifte en tagskrue jo en meget simpel lav-det-selv ting. brug en skruemaskine med en 11'er top og så ellers bare skift 1 af gangen 

Jesper1985
Jesper1985
Jesper1985 Jesper1985

Problemet er de er spredt ud over hele taget på begge sider... Hvis jeg selv kunne skifte dem ville jeg gøre det, men taget er så højt (1. sal har skrå vægge), at jeg ikke kan gå deroppe, og jeg derfor bliver nødt til at hyre en til det - og så kan jeg forestille mig der bliver dyrt at få skiftet alle tagskruer og pakninger... 

Jesper1985
Jesper1985
Jesper1985 Jesper1985

Nu har jeg snakket med tagmaleren, som synes vi skal prøve min idé med at han står udenfor og jeg står på loftet - så må vi se om det virker...

Tak for hjælpen indtil videre

Vil du være med? Log ind for at svare.