Skorsten bestilling af materalet

Medaljen
Medaljen
Postnr:
Medaljen Medaljen

Jeg er ny husejer, og skal i den forbindelse have lavet en ny skorsten. Muren jeg har hyret virker kompetent og han har sendt tilbud, hvor prisen på materialer indgår. Så langt så godt. Nu har han lige sendt mig en SMS, hvor alle materialerne er listet op, og hvor han skriver, at han forventer, at jeg har indkøbt alle materialerne til en dato . Er det normalt, at man selv skal købe? 

Bonusinfo: Jeg har ikke bil, hvilket muren godt ved, da det har været oppe at vende en af de tre gange, han har været her. 

Den nye husejer - stejl læringskurve... 😊 

Og der skulle da lige have stået materialer i overskriften🤔

DanielM
DanielM
Postnr: 9352
DanielM DanielM

Det lyder umelbart mærkeligt. Når han har sendt komplet tilbud med materialer, sku man mene at han bestiller det, og du betaler samlet pris til ham med arbejdsløn. 

Men hvis du selv skal skaffe den, så ring ned på byggemarkedet, så levere de den. Du kan evt. ringe til flere og få flere tilbud. Der er tid 10-50% rabat at hente i forhold til listeprisen. 

Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Det er bestemt ikke normalt. Håndværkere får større rabat end du kan få, og tager normalt er ret god avance. Det er en ret stor del af hans indtjening, så normalt er det et must for håndværkerne at levere materialer. Når håndværkeren leverer, står han også inde for garantien på materialer (og eventuel udskiftning).

Hvis du ikke selv vil tage risikoen og bøvlet, så be da mureren om at levere materialer og arbejde i henhold til tilbuddet.

Søren O
Medaljen
Medaljen
Postnr:
Medaljen Medaljen

Tusind tak til jer begge for hurtige svar. Jeg vil få ham til at stå for materialeindkøbene selv

Mange hilsner 

DanielM
DanielM
Postnr: 9352
DanielM DanielM
Medaljen skrev den 13-11-2018 23:28:09

Tusind tak til jer begge for hurtige svar. Jeg vil få ham til at stå for materialeindkøbene selv

Mange hilsner 

Ja gør det. Og hvis han ikke vil det, kunne man jo godt fristes til at tro at han selv har problemer med kreditværdigheden, ved leverandør. Også ville jeg nok få en anden murer på opgaven. 

efry
efry
Postnr: 2730
efry efry

Ved arbejde uden indblanding af skat og MOMS, er det en fordel, at der ikke i hans firma er indkøbt materialer. Det han mister på 'fortjeneste' på materialerne tjener han så ved at arbejdslønnen er uden skat og MOMS.

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Bbyg skylder i moms og skat
    Lav-Hus
  2. Er det normalt ???
    Lav-Hus
  3. Moms regnskab - Skat for Firma
    Over hækken
  4. Husejer
    Over hækken
  5. Tilbud
    Lav-Hus