mulighed for lyddæmpning

Vores badeværelse har desværre en noget uhensigtsmæssig placering, idet døren til badeværelset er placeret lige ud til vores alrum. 

Der er med andre ord ingen entre eller andre døre imellem. Og i alrummet ca. en meter fra badeværelsesdøren er vores spisebord placeret. Så når vi sidder og spiser eller har gæster er det ligesom om at være på toilettet lige ved siden af spisebordet. For selvom, at der er en dør imellem kan alle "lyde fra toilettet" høres meget tydeligt i alrummet. Det er ubehageligt både for os og for vores gæster.

Vi har lige fået udskiftet døren med en lyddæmpet dør, men uden den store effekt.

Er der mon nogen, der har gode ideer til, hvordan vi får dæmpet den lyd, som går fra toilettet og ud i alrummet.

Æggebakker, plader eller andet????


Hilsen Birgitte


www.PureStyle.dk
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Birgitte. 

Kan du tage nogle billeder af badeværelset. Det er oftest lidt nemmere at komme med et bud når man har set problemet 

Æggebakker? seriøst? Jeg kan desværre ikke tage dit spørgsmål seriøst. Jeg håber det går godt med din badeværelses-butik dog.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Send et billed eller tegning, da jeg har på fornemmelsen at eneste løsning er 2 døre, men det kan kun et visuelt indtryk afgøre.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Havde samme problem. Vi flyttede døren til et andet rum - da vi havde et gammelt badeværelse. 

Pris var ca. 120.000 da vi var færdige !!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Som Thomas foreslår, er flytning af døren til et mindre generende sted det indlysende rigtige.

Er det ikke mulig ville jeg overveje ny karm med plads til en dobbeltdør som er den mest effektive "pruttedæmper".   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Så vidt jeg kan se er der ikke dørtrin, og det i sig selv gør jo at det er helt nyttesløst at sætte lyddør i. 

Det er nok den dobbelt dør der skal laves. Altså en dør der går ud i stuen og en dør der går ind på toilettet, begge døre skal lukkes imod gummilister hele vejen rundt. Men samtidig skal der være et lille dørtrin (bundstykke i eg eller plast )som de 2 døre går imod også med gummilister. Der skal fuges under denne samt rundt ved dør gerikter.

Den ene dør kan måske have et eller andet smart rockfon beklædning på siden ind imod den anden dør. ( nok ikke æggebakker )

Men du kan jo starte med bundstykke og gummilister hele vejen rundt.

Sidst jeg har set sådan en dobbeltdør konstruktion var hos min barndoms læge. Det forskrækkede mig lidt for jeg forestillede mig patienter skreg i smerte men uden at vi kunne høre det ud i venteværelset.   

Og så for at være lidt sjov på dine vegne GIV IKKE gæsterne KÅL



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Inden det det tunge skyts tages i brug, kan du tætne sprækken mellem dør og gulv med håndklæder, for at vurderer om et bundstykke i kombination med den nye lyddæmpende dør er nok til at dæmpe lydende.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tak for jeres svar og gode råd. 

Bunden af den nye lyddæmpende dør har en børste, der presses ned mod gulvet, når døren lukkes, og dermed lukkes lydbroen. Men det har jo så ikke hjulpet optimalt.

Det er ikke muligt at flytte døren. Det vil ihvertfald betyde udbygning/ombygning af huset.

Og så er der vel kun dobbeltdøren tilbage  


www.PureStyle.dk

Det er nok dobbelt dør der skal til, hvis ikke en tætning med gummilister hele vejn rundt er nok. 

Det er sådan at når man har fokuseret / irriteret sig på et lydproblem, så skal der faktisk meget forbedring til før man holder op med at lægge mærke til det. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også