Forslag til løsning på mudret sti søges

Vi bor på landet, og har et stort areal som vi bruger til at lufte vores hunde på.
Adgang til arealet er en lille låge hvor underlaget er meget mudret pga årstiden.
Græsset kan ikke nå at komme sig, så jeg leder efter en anden løsning.

Fliser, kunstgræs, fliser med huller til græs, andet?

Uanset løsning, så bliver det først til foråret, så jeg har tænkt mig at smide bark, eller flis på indtil.

Hvad vil I anbefale?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til.
Det er lidt op til temperamentet om du vælger det ene eller det andet.
Under alle omstændigheder handler det om at lave en god bund, så fliser/sten/skærver/barkflis har noget godt at ligge på.
Hvis der er brugt fliser andre steder rundt om huset, er det måske den vej du skal gå, for at få et samlet indtryk.  
Jeg ville nok vælge enten fliser eller belægningssten, da trafikken igennem en låge altid er koncentreret på et meget lille areal, og derfor vil der komme "spor" hvis du bruger skærver eller andet "løst" materiale.

I det hele taget er vinteren et godt tidspunkt at se på haven, og hvor der naturligt opstår stier.
I min have har jeg et hjørne, hvor jeg altid skråner over græsset i stedet for at gå på fliserne, og så kan man ligeså godt tage tyren ved hornene og lave en sti der, fremfor at prøve at lappe græsset...  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Den fleste tager sten væk fra plænen når man anlægger den. Men for at gøre den stærkere skal der faktisk tilføres sten. Nu er det meget koncentreret i din låge, men jeg kan se det fortsætter ad 2 -3 lidt mudrede stier i hver sin retning. 

Jeg ville nok lægge Græsarmerings fliser  ( fliser med huller til græs ) I den S  sti der starter ved hjørnet af huset, så langs gavlen og 2-3 meter ind på det store areal. Dt må gerne sno sig lidt som det gør nu.

Så ville jeg smide perlegrus eller lignende på de stier der går videre for at forstærke dem.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Prøv at google Ecoblock eller Plastmo græsarmering.    

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis