Troldtekt Inspektionslem

Hej alle sammen,

Jeg er på jagt efter nogle gode råd og erfaringer.

Min kæreste og jeg har købt vores første hus denne sommer og er gået i gang med den helt store renovering. Det er første gang jeg sådan for alvor skal være handyman, så der er en del "learning-by-doing". I renoverings processen har vi slået nyt loft op, og vi valgte troldtekt. Vi mangler nu kun loftet i bryggers, og der har vi en inspektionslem.

Ifølge vores troldtekts egen hjemmeside så findes der noget til det formål: https://www.troldtekt.dk/Produktsortiment/Tilbehoer/Inspektionslem , men sådan som jeg læser det så er det hvis man har benyttet sig af deres skinne system, hvilket vi ikke har. Vi har en "almindelig" træforskalling.

Så jeg vil bare høre om nogen har erfaringer med at lave en inspektionslem i troldtekt som de vil dele ud af? :) 

På forhånd tak.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan bruge enhver loftslem, blot skrue troltek plader under. Det eneste der er vigtig er at hængsler kommer til at sidde med omdrejningspunkt netop i kanten af troldtek pladen. Ellers vil loftsplade kollidere med plader på lemmen når denne tages ned. 

Jeg har ikke erfaring med troldteks egen lem. Men det skulle da være meget mærkelig hvis der ikke kan sættes nogle skruer i den så den kan hænge i enhver træforskalling eller bjælkelag. Husk at lemmen skal være isoleret hvis det er op til kold område. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis