Placering af spots i køkken

Vi skal have lavet spots i vores køkken men er meget i tvivl om placeringen af dem. 

Har I input hertil? 

Jeg er i tvivl om de skal placeres 30 cm fra væg (bordpladen er 60cm) eller 50 cm fra væggen :) 

Vi overvejer at få en pendel over det lille spisebord ved slagbænken. 

Vi får ikke nogen emhætte, så der er igen lys der :) 



4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds.

Længere væk fra væggen. 

Der skal være lys på det man skal se også ind i høje skabe, genskin fra f.eks. blank papir i et ugeblad der skal undgås og geometrisk pænt i rummet i rummet. De står i den rækkefølge jeg mener er vigtig. 

Rent lysteknisk bør de placeres lige i panden af jer. Forstået på den måde at lyset så rammer det i skal se. Det kan jo så ikke lade sig gøre, så må man tilstræbe det med det næstbedste. Det kan være lidt længere ude end bordkanten. Så får man også lys i over / højskabe. Men ikke længere ud end hovedet ikke må danne skygge. Spots er som navnet siger lys der kommer fra et punkt. Derfor er der udpræget skygge virkning i modsætning til længere armaturer

Med genskin skal du tænke på at lægge et spejl på bordet, og så må du ikke kunne se dine spots i spejlet. Du ser tit at man er nødt til at tage et ugeblad op i hånden for at undgå denne genskin. Det tyder også på en placering lidt ud over bordkanten. 

Så er der det geometriske. Det afhænger lidt af øjnene der ser men  det synes jeg også peger lidt i retning af uden for bordkanten. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Her er nogle bud, men jeg er meget i tvivl om 'griddet'. 




Jeg synes at jeg udtrykker mig meget klart. Spots bør anbringes lidt uden for bordkant. Altså 70 - 80 cm fra væggen. Det er lidt afhængig af loft højde.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis