Skillerumsvæg af 45x45mm reglar - stiv nok?

Hej.

Jeg skal snart igang med at lave indvendige vægge i mit kolonihavehus.


Jeg har tænkt mig at lave skelettet af 45x45mm reglar, med c/c afstand 600mm. Der kommer så et lag 15mm profil-brædder på begge sider. Brædderne kommer til at sidde på højkant, så der bliver monteret vandrette "løsholte" mellem stolperne, for at der er noget at sømme dem fast i.

I mindre huse er jeg ikke nervøs for denne konstruktion, men her gør højden mig lidt betænkelig.

En enkelt af væggene bliver næsten 3m høj, og omkring 2m lang. Den er dog stabiliseret af et 90graders hjørne for enden af de 2 meters længde. ligeledes er det meste af længden dækket af køkkenelementer. Hvad tænker i?

Jeg går meget op i at maksimere pladsen inde i huset, og det derfor jeg gerne vil have denne konstruktion på så mange vægge som muligt. 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du bruger en 95x45 regal på den flade side, bliver væggen måske mere stiv. Eller du kunne acceptere pr 120 cm en gennemgående regal i 95x45? 45 mm isolering giver ikke megen “privacy”


 

45x45 er ikke meget til en væg der er 3 m høj og at vende en 45x95 på den flade side giver ikke meget ekstra styrke de det jo er "bredden" der giver styrken.

Jeg er helt med på at du er ude på at optimere pladsen i dit lille hus men jeg ville nok vælge nogle taglægter på 73 mm og bruge i stedet for.

Fortsæt bare som du har i tankerne, det kan sagtens holde, især med hjørne og køkken til at stabilisere

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis