Malerfilt har løsning sig en lille bitte smule - hvad gør jeg?

Hej Folkens!

Jeg sidder med et projekt som blev færdigt i fredags, hvor jeg nu har opdaget at mit forgrundede filt har løsnet sig en lille smule fra væggen. Jeg har overmalet det to gange i mellemtiden, så væggen er godt stiv. Det er ikke mere end en mm, men nok til at det generer mig og noget jeg kan forestille mig løsner sig mere hvis vi skaber gennemtræk i lejligheden (det sidder lige i retningen). Jeg regner med at fejlen er for lidt klister i samlingen efter filten er blevet skåret.

Jeg har læst om noget klister i pipette eller kanyle og lidt forskelligt, men jeg tænker, hvad er jeres erfaring med emnet? Jeg vil virkelig gerne have dem væk når det nu er helt nyt og det er en super dum lille fejl.

Mvh

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har lavet en rep.med glasfilt,tog et stykke der var lidt større end skaden,klæbede det op med maletape,og skar en firkant ud gennem begge lag,kunne næsten ikke ses.At prøve at efterklæbe,tror jeg ikke du får held med.


bh

Jeg har før skudt klister ind med en engangssprøjte, også midt på en plade. En skarp hobbykniv, en ridse, forsigtig ind med klister og massere det rundt, tørre af med en klud. Men 100% usynligt bliver det ikke. Måske du kan købe en meget tyk kanylespids som kan fremføre klisteret. Men den skal virkelig være tyk. Nu er det ikke den billige klister fra jem og fix vel. Den syntes jeg der har været advaret mod her mange gange.....


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Du skærer filten op med et snit med en hobbykniv. Herefter pensler du vævlim på den blottede vægflade og lukker filten igen med en spartel. Når limen er tør, kan du slibe let hen over samlingen med sandpapir (fx korn 120). Her efter giver du det en klat maling og dit lille “indgreb” er nu helt usynligt   

Hvis du skulle være så uheldig at et stykke af filten skulle knække af, kan du efterfølgende spartle hen over det manglende stykke og slibe let bagefter. Efter ét lag maling er denne reparation også helt usynlig. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Havde engang et problem med noget glasvæv (ikke filt) som havde sluppet væggen, fik det ordnet med en engangssprøjte med klister og kanyle + varme fra et strygejern, strygejernet var omviklet med en klud på sålen.

Hej igen!

Mange tak for svar! Det hjælper en masse, jeg tror jeg prøver mig frem med den nemme løsning i første omgang, da jeg kan se at åbningen allerede blevet halveret ved et ekstra lag maling. Hvis det ikke går, så bliver det at skære det op.

Tak igen for svar! God dag!

Mvh

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også