Mur revnet helt igennem

Hej

Et hus fra ca 1963 med kælder. 

Der er en “pæn” revne fra kældernedgangen og hele vejen op til tagkonstruktionen. Den er også i indemuren. Den har været tilstede i min 15år men er blevet større ( bredere) de sidste 3-5 år. 

Der er ikke hulmursisoleret så det blæser ind

Vil der ske noget ved at kradse hver 3. fuge ud i god dybde 30-40 mm, gøre rent for støv, ilægge 6-8 mm rust og syrefast kamstål der når 40-50 cm ud på hver side af revnen. 

Hvilket cement/ mørtel forhold bør der bruges?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tilføjelse. Det er nedgang til kælderen der kan anes på billedet

Nu kan man jo ikke se nedetste del af bygværket, men at kradse fuger ud, smide lidt jern i og håbe alt er fint, er meget meget naivt. Din overligger er fuldstændig ødelagt og bør skiftes. Hvis du en dag vil skifte vinduet, gætter jeg på at hele din gavl kollapser.

Du er nødt til at finde årsagen til at revnen udvikler sig, og sætte ind så du stopper revneforløbet. Den her revne er meget voldsom. Jeg ville nok anbefale at du fik en geoteknikker ud og vurdere sætningsforholdende i jorden.


 Certificeret Statiker

Jeg ville også få fat i en geotekniker til at udrede hvorfor din gavl ser sådan ud. Men tænker at en sådan revne ikke kan eksistere uden en “makker”... enten rundt om hjørnet eller i modsatte mur. Er der sådan en? 

Man fristes til at spørge hvorfor man har levet med det i 15 år, der kommer jo vand ind i væggen. 

@tusse67 : den revne på billedet er mod vest. Der er en revne mere på østgavlen og en mod syd. Ingen på nordsiden. Både øst og syd er gennemgående, men lige en anelse smallere.


@pizzabager : ja jeg har tidligere nævnt det, men beboerne har ville se tiden an

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis