Wavin vs uponor gulvvarmesystem HJÆLP!

Hej LDS'ere. Hermed et SOS-spørgsmål, inden jeg skal bestille gulvvarmestyring. Min vvs'er mener uponor er det rigtige valg, mens jeg selv kender mange der har valgt wavin. Hvad vil I mene er den helt store forskel, og er Uponor de ekstra penge værd? https://www.lavprisvvs.dk/Varme-Gul...46600.html


https://www.lavprisvvs.dk/Varme-Gulvvarme-Uponor--Uponor-Smatrix-Style-PLUS-komplet-gulvvarmepakke-traadloes-med-pumpe-og-betjeningspanel-til-10-kredse-1000110828.html


Jeg håber I vil hjælpe, da jeg vitterligt ikke har forstand på dette. På forhånd tak!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror begge er fine systemer fra anerkendte producenter. Jeg har selv samme wavin og er fint tilfreds. Jeg ved det sidder MANGE steder uden problemer. Jeg fik wavin anbefalet af min vvs'er. Jeg kender ikke uponor's anlæg, men så vidt jeg kan se er der ikke noget der retfærdiggør at give så mange penge ekstra for et system, hvor wavin fungere upåklageligt. 

Den helt store forskel er at uponor kører med deres smartrix system, det vil sige at man ikke behøver indregulere systemet da den gør det selv (i teorien virker det fortrinligt, ved ikke med praksis)

Det kan potentielt spare dig nogle penge hos VVS’eren med det lidt dyrere system.

Du skal være opmærksom på at uponor systemet kræver særlige telestator som ikke er helt billige, hvis de nu skulle kræve udskiftning hen af vejen.


Henrik

Jeg har Wavin, og hver termostat skal tilmeldes systemet på den rigtige kanal. Men mon ikke det er det samme med Uponor. Jeg vil anbefale wavin.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja, det var også hvad vvs'eren sagde. Altså, at uponors system indregulerer automatisk. Ulempen kan vel være, at hvis det ikke gør dette optimalt, er der formentlig ikke noget at gøre? Jeg er selv i vildrede om hvorvidt det er de ekstra penge værd. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis