Toilet stopper ofte

Et af vores toiletter stopper stort set til hver dag. Mit spørgsmål er bare om det er pga. toilettet eller rørene? Altså hjælper det hvis jeg køber nyt toilet?

Det andet vi toilet vi har i huset har aldrig givet problemer.

Har prøvet med varmt vand og sæbe, og at svuppe, men det orker jeg altså ikke hver dag :)


 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du må bruge tid på at fejlfinde. Du siger at det andet toilet fungerer fint, så problemet ligger et sted mellem det fejlbefængte toilet og stedet i kloaken hvor kloakrøret møder skyllet fra det fungerende toilet.

Det er med højst sandsynlighed ikke selve toilettet det er galt med, men kloaken derfra.

Har du nogen fornemmelse af hvor tilstopningen er? hvor langt fra toilettet det er?

Og det er ikke bare fordi du ligger en rede af toiletpapir i kummen inden du besørger dig, som sætter sig fast i en ellers almindelig velfungerende kloak?


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det kan også være kloakrørene det er galt med. Hvis det er gamle betonrør er de mange muligheder. Renser du kun med en "svupper" stopper du jo lige så snart det begynder at løbe. Prøv at rense med en kloakrenseslange til en hobby højtryksrenser. Har du derefter stadig problemer, så få kloakrøret gennemgået med kloakfjernsyn.


Søren O

Smart trick:

https://www.focus.de/wissen/praxistipps/verstopfte-toilette-mit-einem-trick-bekommen-sie-jedes-rohr-ohne-buerste-frei_id_7844597.html



Bent Andersen skrev den 10-11-2018 17:43:12

Smart trick:

https://www.focus.de/wissen/praxist...44597.html



 haha.. genialt mand

Jeg har købt 20 meter vandslange, så kan jeg altid lige skære 1 meter af og bruge som "engangs-split", men det med wrappen der skal da helt klart prøves.

PS: Vedr. toilettet, så har vi aldrig haft problemer førend vi skiftede det gamle ud med et nyt, det virker som om afløbshullet bliver ovalt / fladt, hvilket jo gør at den mindste lille "poop" kan sætte sig fast.



Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Annonce

Tilstopning efter udskiftning af et toilet kan skyldes at nye toilettet bruger mindre vand ved udskyl end ældre toilettet. Dvs mindre vand til at lede guldklumperne til dørs ude i vejen. Og så kan det hobe sig op.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Vi har haft næsten det samme problem med et lavpris toilet fra jem & fix. Vi skulle være meget obs på ikke at bruge for meget toiletpapir af gangen for så stoppede det i vandlåsen. Ifø toiletter har ikke de samme udfordringer, så der må være forskel på vandlåsen ved de forskellige toiletmærker - især kvalitets toiletter kontra billige italienske lavpris toiletter. 

Det gamle toilet var nu kun 4-5 år gammelt og det nye er et Gustavberg.

Enten spiser vi for meget eller også er det toilettet der udformet forkert


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.

I kunne jo prøve altid at bruge "stort skyl". En anden mulighed er at få hævet vandstanden i cisternen.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis