Renovering af 1 sal

Hej alle i kloge folk,

Min kone og jeg har købt et hus hvor der skal renoveres på 1 sal. 

Vi er ikke særlig vilde med rumdelingen, så alle vægge skal ned, lofter og gulv. 

Da vi vil have det samme planke gulv over det hele, kan man så ligge alt gulv først og derefter lave rumdeling? 


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Som udgangspunkt er det jo det letteste, specielt hvis du tænker rigtige planker / gulvbrædder..... Er det derimod et parket / system i planke udformning vil disse skulle ligge i hvert rum for sig, og kun undergulvet skal over det hele...

Har du plan om et badeværelse på 1. sal så overvej om ikek det rigtigste er at støbe en gulvplade i det pågældende område... der er så noget med hvordan det kommer til at aflaste på væggene i stue plan.. men det er noget helt andet.... 

En skitse af ønskede rumfordelinger vil måske også give yderligere uddybende svar :-)


MVH Njord


MVH Njord

Hej. 

Jeg er i gang med at lave 1. Sal. Og jeg ligger spånplade med spor direkte på strøet også skillevæg oven på spånplader, og under loftbeklædening, her efter ligger jeg så gulv på de enkle værelser. Det gør jeg, fordi jeg så senere hen kan rykke skillevægge ned i gavl værelser og lave større rum, uden at skulle til at lappe for meget i loft og gulv. 

Ulempen er så at de skulle flytte mere lyd når gulvet og loft er en stor flade.

Hej igen,

Der er et badeværelse på 1 sal som vi lader bliver da det er fra 2010. :-) 

Tak for svarene, det gav mening.


God ide med at lave det man nemt kan rive væggene ned igen, det tror jeg også vi vil gøre. :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis