El

Hej, jeg er ved at lave riller til indfræsning at stikkontakter. I den forbindelsen håber jeg at koble 4  stilkontakter til de 9 spots i loftet. Kan den klare det? Eller skal det trækkes særskilt ud til boksen? Jeg må selvfølgelig ikke selv tilslutte, men det betyder bare lidt omkring hvor jeg skal fræse ud henne ? 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du kobler de nye stikkontakter til dine spots, har du kun strøm på stikkontakterne, når lyset er tændt. Er det en god ide? 


fase

Hvor vil du lave den samling? Du er nødt til at lave samlingen et sted, hvor der er en konstant fase og nul, og det er der normalt ikke i dine spots. Du omtaler en boks, hvad mener du med det?


fase

Og mener han stikkontakt eller afbrydere... og hvad er "den" og "boksen"

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg mener en fordelingsboks. 

Altså der kommer en ledning med strøm. I fordelingsboksen går der så en ledning over til lampeudtaget som styrer spots og en anden ledning går ud til de 4 stikkontakter

Kan det fungere?

Annonce

Hvis der i fordelerboksen er både en fast fase og nul samt en tændledning til dine spots, vil det fungere. Hvorfor tager du ikke bare fase og nul til dine stikkontakter fra lampestedet?


fase

Igen igen Antal samledåser er omvendt propertional med montørens profesionallisme

Eller sagt på en anden:man har stort set ikke samlebokse i almindelige huse og lejligder det foregår i lampesteder eller ved at køre videre fra stikkontakt til stikkontakt. 

Der bør højst være 2 rør/kabler i hver stikkontakt og der bør højst være 4 Til nød 5 rør / kabler i et lampeudtag. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis