Varmepumpe til lille værksted

Hej

Jeg søger hjælp til at finde den rette varmepumpe til mit værksted.
Værkstedet er todelt.
I første omgang vil jeg kun opvarme den ene del.
Denne del er ~16m2.
Den anden, som er en muret garage er på 35m2.
Denne ikke isoleret. Men hvis den skal med i opvarmningen, vil jeg lægge 100~150mm på loftet. Der er ikke plads til mere. ( er det overhovedet umagen værd med så lidt? )

Nå til spørgsmålet

Kan man få en varmepumpe egnet til ~16m2, og som måske senere kan strække sig til ~50m2?

Hvad er folks erfaringer med feks. De billige fra jem&fix
https://www.jemogfix.dk/qlima-s-5125-varmepumpe/7131/9050021/

Mvh 

Hej Jeg søger hjælp til at finde den rette... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Tak for jeres svar


Jeg tænker heller ikke de knap 3800kr er en herregård for den pumpe.  Andre jeg kan finde, i kendte mærker er 2~3 gange dyrere. 


Jeg kender en som kan hjælpe med korrekt montage, så det er ikke dét jeg er så bange for. Det var mere om den ville være for stor. Og derfor ville bruge for meget strøm 

Når jeg isolerer loftet på garagen. Hvor meget luft skal der så være mellem det, og det gulv jeg har deroppe?

Jeg vil ikke have en dampspærre?


Mvh 


Jeg tænker den er fin til små rum også jeg har netop købt en for at køle et vin rum også på 10m2

Og så vidt jeg kan læse på kassen så har den en funktion så den kan holde en temperatur på 8 grader. hvilket jo er fint til et værksted der skal holdes frostfrit og så kan du tænde den når du skal bruge den, Den kan vist også køre over telefonen så du ikke skal ud i værkstedet for at justere temperaturen.

Som bonus info så står der også på kassen der er 4 års garanti.



Hejsa. 

Hvordan var den at installere?


 -------

tilflytter til det midtjyske

--------

Pumpen fra jem og fix fungere upåklageligt dog skal du huske der er intet rørsæt eller slanger med i det fra jem og fix... Så det skal jo også købes andet sted da de ikke selv sælger det ved siden af :-) 


Jeg er glad for mit på som holder 49kvm lunt



O.M.E skrev den 08-11-2018 21:17:50

Tak for jeres svar


Jeg tænker heller ikke de knap 3800kr er en herregård for den pumpe.  Andre jeg kan finde, i kendte mærker er 2~3 gange dyrere. 


Jeg kender en som kan hjælpe med korrekt montage, så det er ikke dét jeg er så bange for. Det var mere om den ville være for stor. Og derfor ville bruge for meget strøm 

Når jeg isolerer loftet på garagen. Hvor meget luft skal der så være mellem det, og det gulv jeg har deroppe?

Jeg vil ikke have en dampspærre?


Mvh 


 

De sælger netop rørsæt ved siden af, det kommer klar til brug med isolering og udkravning samt omløbere.

https://www.jemogfix.dk/qlima-roersaet-kit-1-til-qlima-varmepumper/7131/9042594/

Og så koster det ikke alverden.


Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 12-11-2018 20:45:54

De sælger netop rørsæt ved siden af, det kommer klar til brug med isolering og udkravning samt omløbere.

https://www.jemogfix.dk/qlima-roers...1/9042594/

Og så koster det ikke alverden.

 De sælger det ikke fysisk i deres butik i nordsjælland .. 


Men ja online åbenbart 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis