Hjælp til LED-spots

Jeg er igang med at skifte spots i min bar, 11 stk. 

Mit store problem er, jeg gerne vil have de skal kører ud fra samme udtag, så jeg kun skal klikke på en stikkontakt for af tænde dem. Jeg har nu sat dem op, og kun 8 ud af 11 virker? Hvad gør jeg forkert? - Er det fordi så mange serie forbundet spots ikke kun kører ud fra samme udtag, eller skal der måske sådanne en såkaldt "driver" på? 

Det er disse spots jeg har købt og sat op : https://www.bauhaus.dk/indbygningsspot-recees-borstet-stal-3-stk-nordlux.html#full-description


Vedhæftet:

- Tegning af opsættelse (De tre med rød ring der ikke lyser)

- Montering.

Grønne pletter = spots.

Grå firkantet bokse= udtag.


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når det lige netop er tre spots sidst i din kreds vil jeg tro det er en dårlig/manglende forbindelse mellem 3. og 4. sidste. Kan du prøve at ohm'e de to ledninger igennem? 



De skulle sagtens kunne køre fra samme udtag. AKjeldsen mener at du skal måle på dem, og se om der er for stor modstand i. Jeg ville dog nok bare vælge at skifte kablerne mellem 3. og 4. spot, så du er sikker på at det ikke er der fejlen ligger.

Jeg tror ikke modstanden er et problem på 11 spots, det skulle den sagtens kunne klare :-) Det er garanteret samlingen i nummer 3 og 4 spot, som ikke sidder helt rigtigt. Prøv at skille nummer 3 og 4 ad (det sidste som virker, og det første som ikke virker) og så tag lederne af klemmerne og så tryk dem ordentligt i igen Kan sagtens være en klemme, som ikke er helt låst :-). og ellers må du skifte kablet mellem 3 og 4, hvis ikke dette virker

Jeg tror heller ikke det er modstanden der er et problem, men netop en manglende forbindelse imellem 3. og 4. spot, som kan konstateres ved at “ohm'e" igennem.


Hvordan er det gået med fejlsøgningen?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis