Duka one mini

Har i nogen tid gået og luret på en Duka one mini, som passer i størrelsen til vores lille soveværelse.

Var så i byggemarkedet og kikke lidt 2699 kr. stod den til, til alt held spottede jeg en ekspedient  som plejer at være flink til at give lidt rabat, så spurgte om han da ikke kunne sælge den lidt billiger, jo svarede han, hvad siger du til 1800 kr. ? Så jeg skyndte mig at sige ja tak.   

Så nu fik jeg boret et ø 115mm hul i murstensvægen, og sat røret fast/isoleret med byggeskum, så om alt går vel bliver den monteret i morgen. (den leveres monteret med ledning og stikprop, så tilslutning af el burde jeg også selv kunne klare   )

Så skal nok komme med en tilbagemelding, når den er sat i drift, har kun set omtale af de større modeller.


Vi prøver igen, i morgen --
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ser frem til tilbagemelding


Mvh. Christian M
 

Brugte en borekrone, fra et sæt der er købt i Harald Nyborg (de har ikke sættet mere) men et der ligner.

Brugte min Makita mørtelrøre som "motor" den kan køre passende langsomt, og har et dejligt stort håndtag.

Har monteret, mangler lige at få styr på ledningen.

Første indtryk den larmer, over holder sikkert de 22 db som de lover, det er ren ventilator støj, selv på den lave hastighed, den vender luftstrømmen hver 70 sekund og starter op på den høje hastighed, og dæmper så.

Nu har vi jo ikke prøvet at sove sammen, men tro ikke det fungere, så der kommer nok et døgn ur på, så den ikke køre om natten.

 


Vi prøver igen, i morgen --

Nu må det være tid til en tilbagemelding, har haft den i ca 1½ måned.

Ja den larmer lidt, men har affundet mig med larmen så den køre 24/7, og det genere ikke, så har den baggrundsstøj den frembringer, den sidegevinst at anden støj så ikke kan høres.  

Så den støj dem frembringer er acceptabel, og jo nok fordi man jo bar kan slukke.

Det er som om man bare vænner sig til lyden, og til sidst ikke bemærker den, også selv om jeg vågner om natten, og ikke lige kan falde i søvn, genere den mig ikke, det er ellers det tidspunkt hvor jeg er allermest følsom over for støj.

Det giver et rigtig godt indeklima, og holder luftfugtigheden nede, og så ligger der væsentlig mindre støv på de vandrette flader, så det virker som om de indbyggede filtre virker, og at luftudskiftningen fjerner en del støv fra luften.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis