Feedback på plantegning

Hejsa

Jeg overvejer at købe en 70'er villa, men har svært ved at træffe den endelig beslutning. Hvis vi skal bo der, skal der nemlig renoveres til den store guldmedalje. Jeg tror, at vi har råd - også til håndværkere til de større dele (nyt bad, køkken og gulvvarme) og vi vil selv stå for at rive ned, sætte loft, og lave vægge. 

Min tanke er at lave et stort køkken-alrum (meget original idé) , udvide badeværelset og flytte køkkenet. Der er nemlig udsigt fra de vinduer, der ligger mod sydvest. Gulvet er beton nederst, og en håndværker har kigget på vægge og sagt god for muligheden. Se plantegninger nederst. 

Mit spørgsmål til feedback går på:

Er der noget åbenlyst jeg overser?
Er der en bedre idé?
Vil det være for mange penge at bruge på meget små ting - er pengene bedre brugt andre steder?

Pris for hus: 1,5 mio, budget til renovering: 700.000-900.000 dKr. 

De originale plantegning ser således ud: 

Og mit forslag ser således ud:

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kan ikke åbne de originale tegniger lige her. Men ellers lige et par kommentarer. 

Normalt råder man ikke til at lave køkken mod syd. Det kan blive lidt træls med solen der står ind. 

Jeg mener at vide at der ikke må være direkte adgang fra toilet til køkken. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg mener at vide at der ikke må være direkte adgang fra toilet til køkken. 

Det er vist blevet ændret, så det er lovligt i dag.

jeg ville nok rygge væggen i stuen mod gangen til venstre, så den gik lige med toiletvæggen. Det giver mulighed for at ændre lidt på TV rummet. Vinduet nederst på tegningen (med blåt) kunne flyttes op på den anden side i køkkenet.

Jeg kan heller ikke se den originale tegning.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis