Flytte emhætte 20cm til højre - hvad med aftrækket?

Hej,

Jeg har et køkken der skal opdateres, hvilket betyder at de nye kogepladers placering vil rykkes 20cm til højre, og derfor også emhætten - her er jeg helt på bar bund!

Overskabene skal rives og jeg vurderer at købe en ny emhætte fra IKEA (https://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/80388969/). 

Skal aftrækket rykkes, eller kan jeg undgå dette ved at bukke røret i stede? 

Og hvordan får jeg det så til at passe med åbningen til "dekorationsrøret" på den nye emhætte?

Håber min beskrivelse af problemet giver mening. 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS

Når det er en emhætte med rør skjuler op til loftet kan du ikke "bare " bukke røret nede i køkken. Den skal sidde lodret op fra midten af emhætte. 

Så der er ikke andre veje at end at flytte rørets placering på loftet og dermed igennem loft. 

Det medfører så en opgave med at få det pænt igen der hvor hullet var før, Og få dampspærre lavet tæt igen. 

Man kunne faktisk godt forestille sig at det medfører nyt loft. Mon ikke det trænger samtidig. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis der stadig skal være en krydderihylde, og den stadig kan dække røret, når den bliver flyttet 20 cm., kan det måske klares med et flexrør ellers hedder det flyt røret.


fase

Eller f.eks. lav en rørskjuler a la dette:

Ved at lave rørskjuleren symmetrisk ser det pænere ud. Den kan laves i forskellig materiale alt afhængig af hvad du har adgang til.

Flexslanger kan frembringe buldren.


 

Alle bøjningsmuligheder kan bruges men ikke sammen med emhætters "dekorationsrør" og uden overskabe som trådstarter lægger ud med.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis