Meningsmåling 1 eller 2 toiletter i lejlighed

Rustkongen
Rustkongen
Postnr: 9210
Rustkongen Rustkongen

Hej :-)

Jeg er ved at renovere min lejlighed fra A til Z... Jeg har et toilet med bad på ca 5m2 og et gæstetoilet på 2 m2.

De ligger lige op ad hinanden og jeg overvejer kraftigt at lægge dem sammen til ét badeværelse som bliver L-formet.

Jeg forventer at skal sælge igen om 5 år.

Det er en stor 3 værelses lejlighed på 120m2.

Hvad mener i?? 1 eller 2 toiletter?

FeuerDK
FeuerDK
Postnr: 2605
FeuerDK FeuerDK

Medmindre det er fordi, du skaber en merværdi, som du ikke kan med nuværende løsning. Så vil det være Min vurdering, at to toiletter vil slå ét til hver en tid, hvis vi snakker værdi for en køber.

En børnefamilie vil til hver en tid hellere have et ekstra toilet end to kvm ekstra gulvplads - omend det kan blive mere lækkert med et stort badeværelse. 

Bare mit besyv. 

Rustkongen
Rustkongen
Rustkongen Rustkongen
FeuerDK skrev den 04-11-2018 18:15:46

Medmindre det er fordi, du skaber en merværdi, som du ikke kan med nuværende løsning. Så vil det være Min vurdering, at to toiletter vil slå ét til hver en tid, hvis vi snakker værdi for en køber.

En børnefamilie vil til hver en tid hellere have et ekstra toilet end to kvm ekstra gulvplads - omend det kan blive mere lækkert med et stort badeværelse. 

Bare mit besyv. 

Men jeg tænker ikke at her kommer til at bo en børnefamilie... Her kommer vel max til at bo 3 personer i og med det er en 3 værelses lejlighed...

Så spørgsmålet er vel om 2 voksne og en teenager har behov for ét eller to toiletter hvor det ene er ultra lille, eller om de foretrækker ét med en lækker indretning?

jenshøj
jenshøj
Postnr: 4800
jenshøj jenshøj

2 toiletter. Med en tidshorisont på 5 år, kan det ikke svare sig at bruge penge på at ændre ruminddelingen (herunder rørføring til vand, afløb og varme, elinstallationer og vådrumssikring). Du får aldrig investeringen igen, og med en lejlighed på 120kvm, så er det sandsynligvis et par, som er købere. Og for dem er det nu engang rart at have to toiletter. Jeg ville måske i stedet overveje, om der på det lille gæstetoilet ville være muligt at etablere en bruser. To badeværelser tror jeg vil skabe merværdi for nogen. Jeg synes i hvert fald det er rart, når vi er to der skal ud af døren samtidig.

Natur
Natur
Postnr: 0000
Natur Natur

2 toiletter/ bad - jeg ville ikke være i tvivl.

Viljen til at ville, giver evnen til at kunne!
Rustkongen
Rustkongen
Rustkongen Rustkongen
jenshøj skrev den 04-11-2018 18:26:45

2 toiletter. Med en tidshorisont på 5 år, kan det ikke svare sig at bruge penge på at ændre ruminddelingen (herunder rørføring til vand, afløb og varme, elinstallationer og vådrumssikring). Du får aldrig investeringen igen, og med en lejlighed på 120kvm, så er det sandsynligvis et par, som er købere. Og for dem er det nu engang rart at have to toiletter. Jeg ville måske i stedet overveje, om der på det lille gæstetoilet ville være muligt at etablere en bruser. To badeværelser tror jeg vil skabe merværdi for nogen. Jeg synes i hvert fald det er rart, når vi er to der skal ud af døren samtidig.

For mig som laver alt selv, tænker jeg at det er billigere at lægge dem sammen... Jeg har fået tilbud på 2-4000kr for at få skåret væggen lige ned og fjernet. 

Alt andet laver jeg selv...

Jeg skal alligevel støbe gulve og rille el ind uanset. og lave lofter.

Jeg tænker at jeg sparer 1 cisterne og kumme samt et badeværelses arrangement og en dør + karm.

Det jeg får ud af det ved at lægge dem sammen er en stor brusekabine på 80x130cm mod en lille på 70x80, mere gulvplads, vaskesøjle på badeværelset i stedet for i entre'en.

Natur
Natur
Postnr: 0000
Natur Natur

og en dårlig løsning - i min optik.. men jeg kigger blot som + 50 med hvad jeg ville byde min familie/ gæster

Viljen til at ville, giver evnen til at kunne!
Rustkongen
Rustkongen
Rustkongen Rustkongen

Dette er ca de 2 muligheder jeg har i forhold til afløb o.s.v...

Væg ved brusekabine og vaskemaskine på 2. tegning vil blive glas... det kan bare ikke vælges

FeuerDK
FeuerDK
Postnr: 2605
FeuerDK FeuerDK

Værdien ligger jo forskelligt i de to løsninger.

Hvad vægter højest? Et toilet uden bad eller en entré uden vaskesøjle? To pølle-troner eller plads til at strække benene?

Vælg ud fra hvad du selv helst vil bo i de næste 5 år. Den merværdi, der potentielt kan komme med én løsning fremfor en anden, er minimal og ikke til at spå om.

Vil du være med? Log ind for at svare.