Er det farligt det her

Hej, Er der nogen der ved om det, der kan ses på billedet er farligt.? Særligt det tynde pap-lignende.? 


Mvh

Maziik

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

Velkommen på LDS

Det er ikke farligt at tage ned på trailer og køre det væk. Men der jo meget "lort" så tag handsker og støvmaske på. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis du mener asbest, så har jeg aldrig set asbest i den udgave. Det mørke ligner noget stof.


fase

Det sidder nogen rør under den gamle isolering. Undrede mig bare over det meget tynde papligende stof. Det knækker/smuldrer så snart man røre det.

Annonce

Ja, det smuldrer, når det bliver gammelt, og man rører ved det.


fase

Isoleringsmåtter for mange år siden var pakket ind i noget stoflignende materiale.


Søren O

Tak for svarene, så konklusionen er, at det ikke er noget man skal være bekymret.?

Det der er inde i den stoflignende isoleringsmåtte er gammeldags glasuld og det er ikke farligt men flasfibrene er enormt skrøbelige og fine og bliver hvirvlet rundt i luften lige så snart du begynder at håndtere det, så det er en RIGTIG god ide med en støvmaske og nogen handsker. 

Jeg har haft rigtigt meget af det i mit hus og min metode til at fjerne det har været at løfte det forsigtigt op i en plastiksæk og så støvsuge bagefter for at få så meget af resterne væk som muligt, så der er til at arbejde bagefter.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis