Er det farligt det her

Maziik
Maziik
Postnr:
Maziik Maziik

Hej, Er der nogen der ved om det, der kan ses på billedet er farligt.? Særligt det tynde pap-lignende.? 

Mvh

Maziik

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Velkommen på LDS

Det er ikke farligt at tage ned på trailer og køre det væk. Men der jo meget "lort" så tag handsker og støvmaske på. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Hvis du mener asbest, så har jeg aldrig set asbest i den udgave. Det mørke ligner noget stof.

fase
Maziik
Maziik
Postnr:
Maziik Maziik

Det sidder nogen rør under den gamle isolering. Undrede mig bare over det meget tynde papligende stof. Det knækker/smuldrer så snart man røre det.

S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Ja, det smuldrer, når det bliver gammelt, og man rører ved det.

fase
Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Isoleringsmåtter for mange år siden var pakket ind i noget stoflignende materiale.

Søren O
Maziik
Maziik
Postnr:
Maziik Maziik

Tak for svarene, så konklusionen er, at det ikke er noget man skal være bekymret.?

perhans
perhans
Postnr: 4320
perhans perhans

Det der er inde i den stoflignende isoleringsmåtte er gammeldags glasuld og det er ikke farligt men flasfibrene er enormt skrøbelige og fine og bliver hvirvlet rundt i luften lige så snart du begynder at håndtere det, så det er en RIGTIG god ide med en støvmaske og nogen handsker. 

Jeg har haft rigtigt meget af det i mit hus og min metode til at fjerne det har været at løfte det forsigtigt op i en plastiksæk og så støvsuge bagefter for at få så meget af resterne væk som muligt, så der er til at arbejde bagefter.

-
karl smart
karl smart
Postnr: 2600
karl smart karl smart

Det kunne godt være kiselgur , og asbest kan ikke udelukkes ....................

calle captiosus
 Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and proclaiming...."WOW What a Ride!!"  -Mark Frost
Vil du være med? Log ind for at svare.