Stikkontakt falder ud - kan ikke få fat i indmuringsdåse

Hej

Jeg har en stikkontakt som følger med ud, når man trækker et aparat stik ud.

Det er en alm. LK dåse som denne: 


De små messing-ankre som ses bagest i billedet med elastikken på kan ikke nå langt nok ind til at få fat i den grønne indmuringsdåse.

Det er som om indmuringsdåsen sidder for langt inde. Hvordan løser jeg dette? Kan jeg bare sætte nogle længere skruer i som kan nå derind?

Og i så fald hvilke skruer? Er det dém man kalder "afbryderskruer"? Altså sådan nogle her:


https://www.harald-nyborg.dk/p7919/afbryderskrue-2-9x57mm-100-stk



Hej Jeg har en stikkontakt som følger med ud, når... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis dåsen bagved er muret ind, må skruen ikke nå længere end til dåsens bund. Ellers kommer den ud på bagsiden og møder måske noget jættehårdt murværk. Det resulterer i at skrue tårnet enten knækker af eller " gevind " skrues over.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 03-11-2018 14:14:11

Hvis dåsen bagved er muret ind, må skruen ikke nå længere end til dåsens bund. Ellers kommer den ud på bagsiden og møder måske noget jættehårdt murværk. Det resulterer i at skrue tårnet enten knækker af eller " gevind " skrues over.

 

God pointe!

Desværre er der temmeligt korte ledninger i denne stikkontakt, så det er svært at komme til at måle med en tommestok. Men jeg finder ud af noget.


Den lokale elektriker har dem i alle størrelse med ca. 5 mm spring i service biler. Så måske skal du lige en smut forbi der, for at købe nogle stykker. 

Men køb nu lidt ekstra, hvis det er standard i hele huset kan du forvente at flere falder ud. Der skal jo rykkes noget for at få tykke stikben ud af denne stikkontakt,


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

De kan købes enkeltvis på nettet.

F.eks. her:

https://www.el-grossisten.dk/el-materiel/fastgorelsesmateriale/skruer.html

Det er også ok, husk blot at så er fragten 29,00 kr. Men bestiller man 10 af hver fra 42 mm og opefter så har man til fremtidige små problemer. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis