Skabsgreb knirker

Hejsa,
Jeg har en række højskabe med et langt greb (107 cm) monteret. På det ene skab (låge monteret uden på køleskabet) knirker grebet dog helt vildt når jeg tager fat i det. Jeg kan ikke lige regne ud hvorfor.

Lågerne: 

Jeg har haft taget lågen af og efterspænde skruerne der holder grebet. Jeg mistænker at det er længden på grebet der gør at metalet giver sig lidt når man åbner og at skruerne dermed knager mod træet. Men hvad gør man ved sådan noget? 

Jeg antager at det er en dårlig idé at begynde at smøre noget der sidder op imod en trælåge? Skal jeg monstro skrue spændeskiver bag på skruerne eller andet? 

Det er en større operation når lågen skal af - og da jeg allerede har haft den af 2 gange, vil jeg gerne høre om der er nogen der har oplevet lignende og har en løsning? :) 

På forhånd tak - og god weekend til jer. 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Pil grebene af, og læg en hvid fiberskive under på forsiden.


 

Jeg ville følge dit råd Uldal, men da jeg fik skruet lågen af igen, så opdagede jeg at der manglede en lille spændeskive på den ene skrue der holdt grebet fast. Den var så lille at jeg simpelthen ikke lagde mærke til at den manglede tidligere. 

Ny spændeskive på og nu siger skruen ikke en lyd  

Tak for forslaget!  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis