Montering af waterblock til vaskemaskine

Hejsa. 

Jeg står i den situation at vi lige har fået skiftet vandrør i vores lejlighed. I den forbindelse har VVS'eren ikke ville montere vandslangen til vaskemaskinen, da den tidligere installation åbenbart var ulovlig (vi har kun boet der i 2 mdr., så er før vores tid).

Han fortæller at jeg bare skal have købt mig en waterblock, og derefter selv montere slangen, hvilket jeg så har gjort.

Jeg har så i morges forsøgt at gøre dette, men det lader til at jeg mangler noget, da hverken slagen eller waterblocken passer til vandhanen. Jeg har også vedlagt billeder.

Er der nogen som kan hjælpe mig med, hvad jeg mangler for at kunne montere vandslangen til hanen?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal have fat i en 3/4" / 1/2" nippelmuffe, fordi gevindet på vandhanen ikke er stort nok. 

Jeg har nu aldrig hørt om at der skulle være et generelt krav om "waterblock", men nogle forsikringer kan godt have det som krav. Din vvs-er er nu ikke serlig servicemindet. Han vidste jo udmærket godt hvad du skulle bruge taphanen til, så han burde have leveret en vandhane med 3/4" gevind til vaskemaskinen.

Nippelmuffen kan du købe i et byggemarked. De findes i en udførelse hvor der er gummipakning indvendigt i niplen. Så slipper du for pakgarn / gevindtape for at få samlingen ved vandhanen tæt.


Søren O

Hej Søren. Tak for det uddybende svar, det vil jeg forsøge.

Så lykkedes det at finde en overgang som passer til vandhanen. Købte også en overgangsmuffe 3/4" 15mm, som lige akkurat ikke passer til pexrøret (men passer til waterblocken).

Nogen der ved, hvilken muffe jeg skal købe i stedet?

Annonce

Du skal have fat i en PEX-muffe 15 mm - 3/4"


Søren O

Mener også at det er sådan en jeg købte? Passer bare lige akkurat ikke

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis