Gammel bordsav gør mig sindssyg

Da jeg overtog mit hus fik jeg nogle gamle snedkermaskiner med. Bl.a. en gammel Slejpner bordsav. Den kørte fint i starten, men da jeg skiftede klinge begyndte maskinen at give problemer. Den slog alt strøm i huset fra. 

Jeg forsøgte at skifte tilbage til den oprindelige klinge, men det hjalp ikke rigtig. Der sidder sådan nogle små afstandsskiver ved klingen som jeg muligvis ikke har sat på samme måde som før. Men kan det virkelig være det der er problemet? Jeg tænker om de skal sidde på en bestemt måde for måske at modvirke vibrationer der så evt. kan få maskinen til at gå i baglås.  Bare en teori, for jeg synes det er mærkeligt at den pludselig ikke virker. 

Håber på et mirakel herinde da jeg virkelig har brug for en bordsav til mit nuværende projekt med nyt køkken og hjemmelavet bordplade. 

Får jeg ikke skidtet fikset må jeg nok investere i en ny sav. 

Da jeg overtog mit hus fik jeg nogle gamle... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ellers må.

Du må gennem evt. en tømmerhandel som kan købe.

Fik samme besked da jeg skulle bruge nogle dele til min komb. afretter/T høvl, så fik fat i den lokale tømmerhandel som havde en konto ved firmaet.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Harald nyborg tager 90.00 Kr. for håndtering.

åh ja. men så er prisen stadig over 400 på en lille drivrem så deres fortjeneste må jo være meget fin tilsammen med de 90 kr for håndteringen, virkelig godt forsøg af dem, det er ca. en femtedel af hele maskinens pris.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis