Kommentarer til projekt: Vinterhygge

Her samles kommentarer til projektet: Vinterhygge

Kommentarer vises både her og på projektet.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ser godt ud. Har selv et lignende projekt igang hvor jeg nærmest kun mangler at montere indsatsen. Gjorde du selv dette og fik det efterfølgende godkendt, eller betalte du de ca. 10.000 kr., som jeg har fået afvide at montering alene vil koste? (Tilbud fra 4 forskellige, pejsen er dobbelt med udedel på den anden side)

Jeg forsøger selv med en kammerat og får det efterfølgende godkendt af skorstensfejeren.


Det ser super flot ud. 

Vi har lign projekt i gang i vores sommerhus.

Vi har banket en gammel fattigmandskakkelovn ned.

Købt en pejse indsats og skal nu igang med at bygge en ny firkant op og med hul i til selve indsatsen.

Vi vil bygge den op i sådanne slags gasbetonblokke og med armeringsjern, som skal sidde fast i væggen og imellem blokkene.

Vi vil bruge en brændbar plade til at lægge øverst, så vi beskytter træloftet.

Der skal værelset luftrum indbygget over selve indsatsen og så skal der være luftkanaler oppe og ned, så den varme luft kan komme ud.

Det bliver et vildt projekt, mindet bliver også skide sjovt.

Og en skorstensfejer skal selvfølgelig forbi, inden at vi lukker den i toppen 😊


Vi bestilte indsats inkl. montering for ca. 18.000 kr. 

Jeg kunne sikkert godt have monteret den selv, men valgte at betale mig fra den del. 

Vi har haft ild i den nærmeste dagligt siden vi fik den, og den er alle pengene værd. 

Jeg har så overvejet at installere sådan et varmeflytningssystem så vi kan udnytte varmen lidt bedre ved at flytte det ind i de tilstødende rum, og dermed spare på centralvarmen. 

Jeg har monteret 2x varmepumper, så ville meget gerne også have liv i pejsen, men nok mest for hyggens skyld. Men den kan da "skubbe" lidt til varmen rundt i huset.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis