Gulvvarme

Lene!22
Lene!22
Postnr:
Lene!22 Lene!22

Hej

Vi har købt et hus fra 1984, hvor der er gulvvarme i 2 badeværelser, hovedindgang, bryggers og i køkkenet. Men..... Der er noget galt. I vores lille badeværelse står termostaten på 1-2 og gulvet er varm. Mht. andre steder er der mysterium: koldt, selv om termostater står på 1-2

Nå jeg ændre det til 3-4, så bliver det varmere omkring, men koldt i midten. Og begynder at fungere som det skal, når de står på 5, men bliver altså mega varmt. 

Vi har oplevet også, selv om termostaten var på 3 (køkkenet), var der koldt i midten af værelset og lige pludselig blev varm over det hele.... og koldt igen dagen efter. Vi har haft vvs-mand to gange, hvor han skiftet 2 pumper ud og sagde, at alt skal fungere som det skal... Tryk i rørene falder hellere ikke.... Jeg bliver sindsyg!

Er der nogen, der har nogen ide hvad kan man tjekke eller gør

På forhånd tak, Lene 

Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Noget tyder på at det er gulvvarme direkte tilsluttet radiatoranlægget - altså uden shunt (blandekreds). Det giver problemer med ujævn varmefordeling. Hvor varmt er vandet til gulvvarmen?

Søren O
Lene!22
Lene!22
Postnr:
Lene!22 Lene!22

Mange tak for dit svar. 

Jeg har dette billede, som måske giver lidt mere info

Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Det er en meget høj fremløbstemperatur der går ud til dine radiatorer / gulvvarme. Er der ingen mulighed for at regulere temperaturen ned? Gerne et foto af jeres anlæg lidt højere op.

Søren O
Lene!22
Lene!22
Postnr:
Lene!22 Lene!22

Jeg ved hellere ikke hvordan man kan regulere temperaturen..((( 

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Gulvvarme
    Jura, reglementer og krav
  2. Gulvvarme.
    Fyr og opvarmning