Hvordan laves antennemast bedst?

Hej!

Bor i et område med mange træer og derfor manglende mobilt bredbånd. Søger derfor råd og vejledning om, hvordan man bedst og billigst laver en mast eller lignende, der kan bære den lille tallerkenformede antenne. Jeg skal nok op i ca. 15 meters højde pga. træer og kuperet terræn. Håber I sidder med noget erfaring. 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tallerken antenne lugter af at det er omnidirektionelt. Det bedst er nok at finde en retningsbestemt antenne når nu den skal være stationær. Og så rette den ind efter bedste signal. Har du et tag eller en flagstang kan den monteres her.

Det er godt at få modtageren så tæt på antennen som muligt, og køre lan resten af vejen. Har jeg hørt.


Elektronikteknikeren

Sagen er at vi har et mindre bredbåndsselskab som bruger nogle langtrækkende bølger og derfor denne slags antenne. 

Har nogle høje træer, man kan sætte den op i. Men ved ikke om det går, når det blæser og træerne svajer?

Måske er en mast eller lignende måske bedst. Men hvilken skal man i så fald satse på?

Den med at sætte antennen fast i taget tror jeg ikke på. Det bliver alt for ustabilt. Det bedste må være en stålmast - der må være masser af brugte antennemaster rundt i landet, hvis de ellers kan findes. Alternativt en glasfiberflagstang.


Søren O

Er selskabet https://www.net1.dk/mobilt-bredbaand/

De kan vist ikke levere ret høj hastighed, så vidt jeg ved. 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis