Ingen varme i gulvet, ventilen ser fin ud

Jeg har noget gulvvarme af ældre dato (1982) som bare styres vha en almindelig termostat.

Nu er vinteren på vej og jeg besluttede mig for at skifte alle mine termostater ud med nogle living connect fra Danfoss.

Efterfølgende checker man jo så lige om det hele virker, og her opdagede jeg så at den ene (af 4) gulvvarme"regioner" var helt kold.

Jeg tog termostaten af og dobbelttjekkede ventilen som umiddelbart så fin ud.

Hvad er næste skridt herfra? Rørene er kolde på begge sider af termostaten.

mvh

Peter, som absolut ikke er VVS'er :)

Jeg har noget gulvvarme af ældre dato (1982) som... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin skrev den 03-11-2018 07:58:41

Du har haft termostaten afmonteret, så du kunne se pakdåsen og det så ud til at fungere fint. Har du også prøvet at skrue pakdåsen ud og trykke på membranen inde bag ved en stump genstand, så membranen kunne komme løs.

 Pakdåsen ser helt find ud, og virker fint. Jeg har også skruet den af bare for at dobbelttjekke den, men jeg har ikke prøvet at trykke på membranen inde i - det turde jeg nok ikke af frygt for jeg ødelagde noget 

Er der fare for at jeg ødelægger noget hvis jeg begynder at trykke på den?


og også til dig: mange tak for svaret. Det bliver virkelig værtsat

S. Fabrin skrev den 03-11-2018 22:41:14

Nej, der sker ikke noget, der kommer en lille smule vand ud, og med mindre du bruger en spids genstand og stikker hul på membranen, som i virkeligheden er ventilen, sker der, som sagt, ikke noget.

 Ok. Membranen/ventilen ser ud til at fungere fint. Jeg trykkede den ind og der sprøjter vand ud. Den virker ikke specielt stram og/eller besværet på andre måder. Mine lægmandsøjne vurderer den virker præcis som den bør.

(EDIT: Jeg har dog slukket alle andre temostater igen og sat cirkulationspumpen på max. Måske fornemmer jeg lidt varme i den denne gang. Jeg venter lidt mere...)

Ok. Der er definitivt varme i den nu! Fedt, mange tak alle sammen. Om end jeg endnu ikke er helt klog på hvad der egentlig gjorde forskellen.

Jeg ruller langsomt ændringerne tilbage og ser hvad der sker. Hvis der stadig er varme på når jeg kommer tilbage som det var fra start må det være membranen som har haft brug for et tryk eller to (selv om jeg har svært at tro det, da den aldrig føltes forkert).

EDIT: Og et lille præventivt spørgsmål: Nu står min cirkulationspumpe på max, før stod den på min. Hvad afgør hvad den egentlig bør stå på?

Den membran, du nu tilsyneladende har trykket på, har kun en vandring på et par millimeter, så du kan ikke mærke nogen ændring, når du trykker på den, men den kommer løs fra sædet og der kan løbe vand i gennem. 


fase

Hvis din cirkulationspumpen kan klare opgaven når den står på minimum, er der ingen grund til at skrue højere op.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis