Pensionsmodregning.

Hej til Jer.

Nu har DR. hele dagen politiseret omkring modregning af opsparing i pensonstillæget. Og de fremstiller det også som om ældrechekken er noget man mister. 

jeg mener at princippet i vores sociale system er at kan du klare dig selv så skal du det. Min frue arbejder stadig og derfor får jeg "kun" ca 2000/ i pensionstillæg. Men hvad er det jeg bliver snydt for? Hvis fruen ikke arbejdede så ville vi da tilsammen ikke få flere penge end nu. Det bliver fremstillet sådan at hvis du tjener over 300000 så mister du hele pensionstillæget. Jame det var da skrækkligt, men måske er det så muligt at forsørge sig selv. Og ældre chekken er ikke noget man mister. Den kan man få hvis man har meget lidt at gøre godt med. Og det er fint nok for dem som får den har sandelig ikke meget. Og samtidigt med at alle vil ha det hele, klager alle over at de betaler for meget i skat.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. Nu har DR. hele dagen politiseret... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Vi har en bekendt der har mistet dagpengerettet pga. sygdom.

Men før der kunne udbetales kontanthjælp, skulle vedkommende først bruge sin pensionsopsparing. 

Så er man da virkelig taget ved næsen synes jeg....


Vi prøver igen, i morgen --

Flyt pengene over i en arbejdsmarkeds pension, her kan de ikke hæves før pensionsalderen og er dermed ikke "tilgængelig formue".

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også