Blæser til radiator

Hej


Bor til leje og har en radiator i stuen, som er fint varm. Den er formenligt underdimensioneret, da stuen er kold.
Kan jeg booste radiatoren, ved at sætte en skinne med 2-3 blæsere op i bunden af radiatoren og dermed tvinge mere luft igennem.

Som sagt er der rigeligt med varme på radiatoren.

VH
Kurt  

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det vil helt sikkert virke. Er der varmemåler placeret på radiatoren er det en dårlig ide - det vil påvirke målingen.


Søren O

Enig i at det vil virke - der findes varmesystemer der fungerer sådan - men jeg forstår ikke rigtig hvad du mener, søren, med at det er en dårlig ide, fordi det vil påvirke måleren. Det er vel naturligt at man skal betale mere, for at få mere varme. Kan der være andre påvirkninger?


Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Der findes en lille blæser, nærmest en bom, der ligger ovenpå radiatoren og blæser den varme luft ud i lokalet. Den kører på 230 volt og bruger minimalt strøm, den virker. Prøv at google radiator booster, fåes på EBay.


 

Jeg kender ikke de specifikke regler omkring varmemålere placeret direkte på radiatoren, men for at de kan måle korrekt skal radiatorer fungere naturligt. Ved at blæse varm luft opad vil radiatoren nødvendigvis blive lidt koldere hvor varmemåleren sidder, og dermed måle for lidt. Det er ikke varmeværket der bliver snydt, men dine naboer.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis