Problemer med varmepumpe

Hej,


Vi fik sat en luft-til-luft varmepumpe op denne sommer, som kørte ganske glimrende, da vi havde den varme sommer, hvor vi brugte den til køling. Efter det varme vejr nåede sin ende har vi ikke brugt den, men da det nu er gået hen og blevet koldt, ville vi gerne gerne gøre brug af den igen - dog til varme denne gang.


Dog viste det sig, at der ikke kom noget varm luft ud af den, da vi tændte den i går. Vi satte den til varmedrift og skruede helt op på 31 grader, men den luft der kom ud var slet ikke varm. Det var heller ikke kold luft, der kom ud, men bestemt heller ikke varm,


Jeg tænkte, at jeg så lige ville se, om den virkede til køling, som vi jo brugte i sommer. Dette viste sig heller ikke lige pludselig at virke. Jeg kan se, at udedelen stopper med at køre, når jeg sætter den til at køle. Udedelen kører dog fint, når den er sat til at varme - der kommer bare ikke noget varme ud af indedelen.


Nogen der har et bud på, hvad der er galt? Kan det være kølemidlet, der er sluppet ud på en eller anden måde?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Enten er det pumpen der er stået af , eller kølemidlet som er sivet ud , håber du har regningen både på varmepumpen og kølemøntørens arbejde , da der er 1 års garanti .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Okay. Tak for svar.

Men er det normalt, at udedelen ikke kører, når den er sat til køling på denne tid af året eller hvordan fungerer det?


Fik lige min far til at prøve, han har nemlig den samme model, som også blev sat op af den montør, der satte min op. Hans virker fint til varme, og virkede også fint til køling i sommer, men hans udedel tænder heller ikke nu, hvis han sætter den til at køle.

Det er ganske normalt....


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Okay super. Men mangel på kølemiddel vil altså resulterer i, at pumpen ikke varmer?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis